پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1345
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۲۸
اندازه متن
رحمانی فضلی در گفتگو با خبرنگاران:

جامعه بین المللی باید در راه مبارزه با مواد مخدر از ایران حمایت کنند

بعد از برداشته شدن تحریم های اقتصادی علیه ایران، مکاتبه هایی با کشورها انجام داده ایم و شرایط جدید همکاری را برای آنها توضیح دادیم، لذا این وظیفه دیگر کشورها است که از ایران حمایت کرده و همزمان با لغو تحریم ها علیه ایران اقداماتی را انجام دهند.
وزیر کشور

وزیر کشور درباره همکاری کشورهای جهان با ایران در راه مبارزه با مواد مخدر گفت: این وظیفه دیگر کشورها است که از ایران حمایت کرده و همزمان با لغو تحریم ها علیه ایران اقداماتی را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه پنجاه و نهمین نشست کمیسیون مواد مخدر در وین در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اینکه ایران با ارائه پیشنهاداتی در این کمیسیون در وین حضور پیدا کرده است، اظهار داشت: از جمله پیشنهادات ایران تقویت همکاری های جهانی به معنای واقعی آن، رسیدگی به موضوع پولشویی، اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است که باید توجه خاصی به آنها مبذول شود.

وی ضمن ابراز امیدواری برای احقاق حق همه کسانی که در جمهوری اسلامی ایران با مواد مخدر مبارزه 
می کنند، اظهار داشت: مردم ایران در راه مبارزه با مواد مخدر شهید و مجروح داده و هزینه های بسیاری را نیز در این راه متقبل شدند، به همین دلیل ما هم مبارزه با مواد مخدر را امری انسانی می دانیم و معتقدیم که تلاش همه کشورها باید به این مساله تمرکز یابد.

وزیر کشور با توجه به سخنرانی سال گذشته خود مبنی بر اینکه کشورهایی در خط مقدم درگیری و برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر هستند، گفت: از سال گذشته تاکنون هیچ کمک و حمایتی از سوی نهادهای بین المللی به ایران در بحث مواد مخدر نشده است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از تلاش های "یوری فدوتوف" مدیرکل مواد مخدر سازمان ملل در وین به ایران در این خصوص خبر داد و افزود: بعد از برداشته شدن تحریم های اقتصادی علیه ایران، مکاتبه هایی با کشورها انجام داده ایم و شرایط جدید همکاری را برای آنها توضیح دادیم، لذا این وظیفه دیگر کشورها است که از ایران حمایت کرده و همزمان با لغو تحریم ها علیه ایران اقداماتی را انجام دهند.
وی با بیان اینکه برخی کشورها تا پیش از لغو تحریم ها بهانه ای در جهت عدم کمک به ایران داشتند، حال باید کمک های تجهیزاتی، اطلاعاتی، مالی و نقدی خود در زمینه مواد مخدر را به ایران انجام دهند، تصریح کرد: ما اعلام آمادگی کردیم که دیگر بهانه ای در خصوص همکاری وجود ندارد و مجددا تقاضای کمک کردیم. این کمک نشان دهنده مشارکت کشورها به خصوص کمیسیون مواد مخدر است و گرنه در هر سطحی که کمک کنند قطعا تلاش های ایران در این خصوص را نمی تواند پوشش دهد و تاکنون نیز هیچ کمکی در این خصوص انجام نشده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر