پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1301
۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۰
اندازه متن
رئیس قوه‌قضاییه در پاسخ به انتقادها مطرح کرد:

اعدام قاچاقچیان موادمخدر مصوبه مجمع تشخیص است نه قوه‌قضاییه

عمده اعدام ها مربوط به موادمخدر و قانون آن نیز مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام است با این حال طوری انعکاس دادند که گویی رئیس قوه قضاییه ساطوری به دست گرفته و مشغول اعدام است در حالیکه قانون آن مصوب دستگاه دیگری است و قوه قضاییه نقشی در آن ندارد.
آیت الله صادق آملی لاریجانی

رئیس قوه قضاییه گفت: تا جایی که بتواند در مقام اجرا اعدام ها را به تاخیر می اندازد اما به هر حال اینگونه اعدام‌ها براساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی با تقدیر از حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: متاسفانه در یکی دو ماه اخیر تبلیغات سوء فراوانی نسبت به قوه قضاییه و شخص رئیس دستگاه قضا انجام شد و عده‌ای تلاش کردند هر مشکلی در مملکت را به نوعی به قوه قضاییه ربط دهند.

آیت الله آملی لاریجانی تبلیغات سوء و گسترده علیه اعدام‌ها در کشور را یکی از محورهای تلاش برای هجمه علیه دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: عمده اعدام ها مربوط به موادمخدر و قانون آن نیز مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام است؛ با این حال طوری انعکاس دادند که گویی رئیس قوه قضاییه ساطوری به دست گرفته و مشغول اعدام است، در حالیکه قانون آن مصوب دستگاه دیگری است و حکم آن هم توسط قضات شریف و متدین ما صادر می‌شود و رئیس قوه قضاییه نقشی در آن ندارد.

رئیس قوه قضاییه با مقایسه تطبیقی مجازات اعدام که در برخی کشورها میزان بسیار کمتری از دسترسی و قاچاق موادمخدر را مستوجب اعدام می دانند تاکید کرد: دستگاه قضایی بر حسب قانون عمل می کند و البته تا جایی که بتواند در مقام اجرا اعدام ها را به تاخیر می اندازد اما به هر حال اینگونه اعدام‌ها براساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

در جلسه 10 اسفند ماه مسئولان عالی قضایی، پیش نویس طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ادامه آن به جلسه بعد موکول گردید.

منبع: خبرگزاری تسنیم


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر