پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 130
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۲۵
اندازه متن
یک نماینده مجلس شورای اسلامی:

برخي آمارها درباره اعتياد جوانان، سياه نمايي است

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «اینکه در رسانه ها به نقل از مسئولان دولتی اعلام می شود حدود 13 درصد از جوانان به مواد مخدر اعتیاد دارند، صحت ندارد و سیاه نمایی است که شاید در عرصه سیاست هدف داشته باشند اما در عرصه اجتماعی دروغ و کذب است. »
مهرداد بذرپاش ، نماینده مجلس شورای اسلامی

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد ( ادنا ) ، مهرداد بذرپاش گفت: «اینکه در یک محیط خاص یا در یک زندان ویژه آمارگیری کنند و نتایج آن را به کل جامعه اعم از جوامع شهری و روستایی و به سراسر کشور تعمیم دهند اصلاً روش درستی نیست و بجز سیاه نمایی هیچ دستاوردی نخواهد داشت.»

وی افزود: «این آمار هرگز در میان جوانان ایران عزیز وجود ندارد و ما خوشبختانه مؤمن ترین و پاکترین جوانان را در منطقه داریم و به آنها افتخار می کنیم. »

بذرپاش گفت: «ممکن است برخی از آمارها جذاب باشد اما هرگونه سیاه نمایی درباره اعتیاد جوانان به مواد مخدر به شدت خانواده ها را نگران می کند و نباید این آمارهای دروغ گفته شود. »

وی افزود: «دبیرخانه شورای عالی جوانان ظرفیت بسیار خوبی برای ساماندهی امور این قشر دارد و امیدواریم دولت در ساماندهی مسائل اقتصادی و وام ازدواج جوانان با جدیت بیشتری عمل کند و ما برای وام ازدواج سالانه 1600 میلیارد تومان نیاز داریم در حالیکه 800 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی است و هر گونه کارشکنی در پرداخت وام ازدواج قابل قبول نیست. »

این نماینده مجلس اظهار داشت: «یکی از عواملی که ازدواج جوانان را کاهش می دهد رسوخ فرهنگ غربی از طریق ماهواره است و متأسفانه یکی از مقامات ارشد دولتی با کمال افتخار اعلام می کند که جوانان منتظر باشند تلفن همراهی عرضه خواهد شد که می تواند همه کانالهای ماهواره ای را دریافت کند و با این رویکرد نمی شود به دستاوردهای مثبت فرهنگی به امور جوانان امیدوار بود.»

آقای سعید صفاتیان رئیس کارگروه کاهش تقاضای مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم اظهار داشت: «اگر جوانان را از سنین 16 تا 24 سالگی در نظر بگیریم که شامل دانش آموزان و دانشجویان هم می شود برآورد می شود حدود 280 تا 300 هزار نفر از این قشر مصرف کننده مواد مخدر و روانگردانهای صنعتی باشند. »

وی افزود: «حدود 4 میلیون دانش آموز داریم و با توجه به جمعیت دانشجویان حدوداً چهار درصد این افراد مصرف کننده مواد مخدر هستند.»

منبع : واحد مرکزی خبر


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر