پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1287
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۲۶
اندازه متن
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

قیمت پایین مواد مخدر سیاست قاچاقچیان برای حفظ بازار مصرف/ دستگاه‌های مسئول مدیریت بازار را دردست گیرند

نظارت و کنترل قاچاقچیان و بازار مصرف موادمخدر به طور یقین منجر به افزایش قیمت مواد مخدر و در نهایت کاهش تقاضا خواهد شد؛ همچنین تشدید مجازات و برخورد با توزیع کنندگان هم هزینه توزیع و خرید را افزایش داده و زمینه ساز کاهش مصرف خواهد بود.
محمداسماعیل سعیدی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس پایین بودن قیمت مواد مخدر را سیاست قاچاقچیان برای حفظ بازار مصرف خواند وتاکید کرد: نظارت و کنترل بازار مواد مخدر از سوی دستگاه های انتظامی بهترین راهکار برای کاهش توزیع و مصرف مواد مخدر است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمداسماعیل سعیدی درباره قیمت پایین مواد مخدر و تاثیر آن بر گسترش اعتیاد، گفت: توزیع و قاچاق مواد مخدر از طریق شبکه های مافیای قاچاق و حتی در حوزه بین المللی سبب شده تا این افراد بازار توزیع و مصرف مواد مخدر را به خوبی مدیریت کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قاچاقچیان و مافیای مواد مخدر برای افزایش مصرف موادمخدر، تخفیف ویژه ای برای توزیع کنندگان و واسطه‌های فروش موادمخدر قائل هستند؛ در حقیقت افزایش مصرف مهمترین هدف این گروه بوده که برای دستیابی به آن، سیاست های مختلفی از جمله پایین نگه داشتن قیمت مواد مخدر را در دستور کار دارند.

وی نظارت و کنترل بازار مواد مخدر از سوی دستگاه های انتظامی را بهترین راهکار برای کاهش توزیع و مصرف مواد مخدر خواند و  افزود: نظارت و کنترل قاچاقچیان و بازار مصرف موادمخدر به طور یقین منجر به افزایش قیمت مواد مخدر  و در نهایت کاهش تقاضا خواهد شد؛ همچنین تشدید مجازات و برخورد با توزیع کنندگان هم هزینه توزیع و خرید را افزایش داده و زمینه ساز کاهش مصرف خواهد بود.

سعیدی با تاکید بر اینکه گران شدن مواد مخدر منجر به کاهش مصرف خواهد شد، تاکید کرد: در سال‌های اخیر برای مبارزه با مواد مخدر شیوه‌هایی اتخاذ شده که منجر به افزایش قیمت مواد مخدر نشده لذا مواد مخدر با قیمت پایین توزیع و مصرف شده، بنابراین دسترسی آسان و ارزان بودن مواد مخدر در سال های گذشته سبب افزایش مصرف مواد مخدر شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دستگاه‌های مسئول در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر باید با اعمال نظارت‌های دقیق و به هنگام و البته برخورد و مجازات قاچاقچیان، توزیع و مصرف مواد مخدر را کاهش دهند.

علی هاشمی رئیس کمیته مستقل مبارزه با موادمخدر دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام هم از مواد مخدر به عنوان یکی از چهار بحران اول دنیا خبر داد و گفت: طبق تحقیق ستاد در سال 1383، میزان خسارت اقتصادی وارد شده به کشور از سوی مواد مخدر 12 میلیارد دلار بوده است؛ بدین‌ترتیب سالانه 45 هزار میلیارد تومان از اقتصاد کشور به واسطه این پدیده از بین می‌رود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر