پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1278
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۳۷
اندازه متن
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

ریشه همه آسیب‌های اجتماعی، بیکاری است/ ساماندهی متعادان در سطح شهر

بیکاری، اعتیاد، طلاق، فقر (فساد و فحشا) 4 ضلع مربع آسیب های اجتماعی هستند/مبنا و ریشه تمام آسیب‌ها، بیکاری است و تا زمانی که به این موضوع توجه نشود نمی‌توان انتظار رفع آسیب ها را داشته باشیم.
مجتبی رحماندوست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمار معتادان متجاهر در حال افزایش است،گفت: ریشه‌ همه آسیب‌های اجتماعی،بیکاری است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و  به نقل از خبرگزاری فارس، مجتبی رحماندوست با اشاره به مربع آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: بیکاری، اعتیاد، طلاق، فقر (فساد و فحشا) 4 ضلع این مربع هستند.

وی با اشاره به اینکه هر یک از این آسیب‌ها بر دیگری تأثیر می‌گذارد، بیان داشت: مبنا و ریشه تمام آسیب‌ها، بیکاری است و تا زمانی که به این موضوع توجه نشود نمی‌توان انتظار رفع آسیب ها را داشته باشیم.

رحماندوست در ادامه ضمن اشاره به نگرانی‌ و دغدغه مردم نسبت به بیکاری جوانان و نوجوانانشان، گفت: در این زمینه دولت می‌تواند گام‌های مؤثری را بردارد و با پرداخت وام اشتغال  برای بخش قابل توجهی از جوانان شغل فراهم کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشاغل خانگی یکی از سیاست‌هایی است که می‌تواند در رفع بیکاری مؤثر باشد به طوری که در بسیاری از کشورها از جمله چین و ایتالیا از طریق مشاغل خانگی مشکل بیکاری خود را مرتفع کرده‌اند.

وی ضمن انتقاد از عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به مشاغل خانگی بیان داشت: هم اکنون 300 عنوان مشاغل خانگی در این وزارتخانه لیست شده است اما متأسفانه ستاد حمایت‌ از مشاغل خانگی در سالهای گذشته حتی یکبار هم با اعضای  اصلی خود تشکیل جلسه نداده است.

رحماندوست با اشاره به دیگر راه‌حل‌های رفع معضل بیکاری، گفت: برداشته شدن موانع کسب و کار، ممانعت جهت ورود بی‌رویه واردات( قاچاق و غیرقاچاق) و حمایت از بخش داخلی از جمله راهکارهایی است که می‌تواند در بحث توسعه اشتغال مؤثر باشد.

وی در ادامه ضمن اشاره به آمار معتادان در شهرهای بزرگ،‌گفت: در این زمینه نیز باید اقدام گسترده‌ای انجام داد و با جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر مشکل به وجود آمده در کشور را مرتفع کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار امیدواری کرد: دولت توجه ویژه‌ای را به آسیب‌های اجتماعی داشته باشد و در رفع آن تلاش کند.

منبع: خبرگزاری فارس

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر