پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1218
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۸
اندازه متن
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

عدم توجه برنامه ششم توسعه به آسیب‌های اجتماعی

این امکان وجود داشت که در برنامه ششم توسعه به مسائل اجتماعی و به خصوص به گروه‌های جمعیتی کودکان و نوجوانان توجه بیشتری کرد/گر با نگاه توسعه متوازن به بخش‌های اجتماعی هم توجه می‌شد، می‌توانست؛ پیامدهای بهتری برای ما به دنبال داشته باشد.
حبیب‌الله مسعودی فرید

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در برنامه ششم توسعه به جز ماده 9، بند دیگری که مستقیما به موضوع آسیب‌های اجتماعی بپردازد؛ ندیده‌ام.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایلنا،حبیب‌الله مسعودی فرید درباره احکام برنامه ششم توسعه در خصوص آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر حکم مستقیمی در خصوص آسیب‌های اجتماعی نداریم، گفت: مثلا ماده 9 پیشنهادی لایحه برنامه ششم توسعه به موضوع عدالت اجتماعی اشاره کرده و دراین خصوص موضوع اصلاح قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را مطرح کرده است.

وی با بیان این مطلب افزود: قصد از طرح اصلاح قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، آن است که بتوانند از طریق این اصلاحیه به ارتقا شاخص‌های عدالت اجتماعی و حمایت اجتماعی از خانواده‌های نیازمند کمک کنند، اما بندهای دیگری که در این لایحه 21 ماده‌ای مستقیما به موضوع آسیب‌های اجتماعی بپردازد، ندیده‌ام.

مسعودی فرید با تاکید بر روند خوب توجه به آسیب‌های اجتماعی در کشور باتوجه به اقدامات بخش‌های فعال در این حوزه اظهار کرد: در حال حاضر گفتمان زیادی در خصوص آسیب‌های اجتماعی در رسانه‌ها، معاونت امور زنان ریاست جمهوری، وزارت کشور، نیروی انتظامی و دولت داریم.

نگاه توسعه‌ای به بخش اجتماعی نتایج مثبتی به دنبال دارد

وی با بیان اینکه موضوع لایحه برنامه ششم که به نوعی نشان‌دهنده رویکردها و جهت‌گیری‌های دولت در برنامه 5 ساله آینده است، عنوان کرد: به نظرم این امکان وجود داشت که در برنامه ششم توسعه به مسائل اجتماعی و به خصوص به گروه‌های جمعیتی کودکان و نوجوانان توجه بیشتری کرد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها در برنامه‌هایشان به این گروه توجه کرده و حتی درصدی از تولید ناخالص ملی خود را روی کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند که جای این موضوع در برنامه‌های توسعه‌ای کشور است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به بخش‌های مختلف به ‌ویژه بخش اقتصادی گفت: اگر با نگاه توسعه متوازن به بخش‌های اجتماعی هم توجه می‌شد، می‌توانست؛ پیامدهای بهتری برای ما به دنبال داشته باشد.

مسعودی فرید درخصوص اینکه چرا به حوزه آسیب‌های اجتماعی در برنامه ششم توجه زیادی نشده است، عنوان کرد: دوستانی که فرایند تدوین را انجام می‌دهند با پیشنهادهای متعددی از طرف دستگاه‌های مختلف مواجه می‌شوند به همین دلیل نیز کارگروه‌های مختلفی همچون کارگروه آموزش، کارگروه حوزه زنان، کارگروه حوزه آسیب‌ها، رفاه و... تشکیل می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر