پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1178
۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۵
اندازه متن
نامه شورایاری منطقه ۱۷ به شهردار تهران:

مجتمع ترک اعتیاد بهاران را در محله محروم نمی خواهیم

یکی از این اعتراضات مربوط به منطقه ۱۷ تهران واقع در جنوب غرب پایتخت است که در محله زهتابی این منطقه، شهرداری اقدام به ساخت مجتمع ترک اعتیاد و بازپروری بهاران کرده است. اکنون اهالی محله زهتابی می گویند نسبت به ساخت این مجتمع اعتراض دارند.
محله زهتابی

شورایاری محله زهتابی واقع در منطقه ۱۷ تهران، نامه ای به سرویس مشکلات مردم فرستاده و در آن از قالیباف خواسته که مجتمع ترک اعتیاد بهاران را به جای دیگری انتقال دهد. شهرداری منطقه می گوید این خواسته ممکن نیست.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، در روزهای گذشته اعتراضات زیادی از شهروندان تهرانی که دست بر قضا و نه بر حسب کارشناسی، مجتمع های ترک اعتیاد و گرمخانه ها در محلات آنها ساخته شده، به گوش می رسد.

یکی از این اعتراضات مربوط به منطقه ۱۷ تهران واقع در جنوب غرب پایتخت است که در محله زهتابی این منطقه، شهرداری اقدام به ساخت مجتمع ترک اعتیاد و بازپروری بهاران کرده است. اکنون اهالی محله زهتابی می گویند نسبت به ساخت این مجتمع اعتراض دارند. علاوه بر شهروندان، اعضای شورای شهر هم گفته بودند که ساخت این مجتمع در برنامه شهرداری تهران پیش بینی نشده بود و بودجه ای که برای آن اختصاص داده بودند، مصوبه نداشته و غیرقانونی است.

سرویس مشکلات مردم، ضمن پیگیری این اعتراض، با روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷ صحبت کرد. این روابط عمومی در پاسخ به اعتراض مردم اعلام کرد: انتقال مجتمع بهاران به محل دیگری امکان ندارد.

محمدی، کارشناس روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برای انتخاب فضا برای ساخت این مجتمع ها، برخی از آیتمها از جمله دسترسی و فضای لازم مد نظر قرار گرفته است. نمی توان مجتمع هایی از این دست را در بیابان ساخت. در منطقه ۱۷ هم محدوده کوچک است و به فرض که بخواهیم این مجتمع را به مکان دیگری منتقل کنیم، چون تراکم ساختمانها زیاد است، همین اتفاق می افتد و اهالی آن محله اعتراض می کنند.

شاید این نوع جواب دادن باعث شده تا مسیب حسن زاده، شورایار محله زهتابی منطقه ۱۷ در تماس با سرویس مشکلات مردم، خواستار انتشار نامه ای سرگشاده از وضعیت محله زهتابی و خواسته های اهالی این محله باشد.

او در نامه سرگشاده اش نوشته:

جناب آقای دکتر قالیباف، با سلام و تقدیم احترام

من از دوران بچگی همیشه شما را بصورت مجازی در قاب تلویزیون دیده ام اما برای اولین بار در مراسم تشییع دو شهید گمنام بصورت حقیقی زیارتتان کردم و فکر میکردم این حضور حقیقی شما برای محله ما برکت داشته باشد.

بله جناب آقای قالیباف شما در محله ای قدم گذاشتید که هیچگونه امکانات در خور شان و منزلت مردم بزرگوار و شهید پرور و ولایی این محله ندارد، آری محله زهتابی که از داشتن حداقل های امکانات حوزه شهری به لطف عزیزان مسول محروم مانده است. محله زهتابی که در تابستان جوانان آن به علت عدم امکانات و فضای آموزشی برای گذران اوقات فراغت خود باید مسافت های طولانی را در آموزشگاه های دور از محل سکونت خود بگذرانند...

در محله من کمبودها و نواقص فراوانی وجود دارد که حتی شمردن آن با عدد و ارقام نیز چندان راحت نیست، احداث مکان آموزشی و رفاهی و بهداشتی سالهاست جزء اهداف این محله نیست، شاید بتوان تنها دلخوشی محله زهتابی را همان بوستان زمزم به علت مزار معطر دو شهید گمنام دانست.

او در بخش دیگری از نامه اش با اشاره به اینکه این محله فاقد بانک و عابر بانک است، نوشته: آقای قالیباف محله من از نظر خانه های بهداشتی و درمانگاه و داروخانه شبانه روزی حتی اقدامات لازم و اولیه هم ندارد حتی برای تزریقات و پانسمان!

آقای دکتر در محله من سرای محله هم وجود ندارد همان سراهایی که قرار است به فرهنگ مردم پرداخته شود اما ما از سرا هم محرومیم. آقای دکتر دبیر که این روزها عجیب مرام پهلوانی پیدا کرده که از شما حساب میکشد چرا حساب کمبوهای محله من را فراموش کرده و زمانیکه به محله ی من آمد فاتحه ای بر سر مزار شهدا خواند و به سرعت ترک محله را ترجیح داد؟

راستی چرا هیچ مسولی به محله من پا نمی گذارد؟!؟ نکند صدای ما دلخراش است ....صدای ما دلخراش نیست روزگار ما برای اقایان دلخراش است روزگاری که نتیجه بی توجهی انها به محله زهتابی است و به خاطر همین تحمل تنفس در محله ما را ندارند....

آنچه محله من نیاز دارد باید از یکایک جوانان و مردمان این دیار شنید که فریاد محرومیت و مظلومیت شان تا امروز راه به جایی نبرده است. عزیزان از یاد نبریم که هر مسول نسبت به تمام کاستی های زیر مجموعه خود مسول است و باید پاسخگو باشد. اینکه چرا محله زهتابی در جایگاه شایسته خود قرار ندارد هیچ بهانه ای را جز کم کاری مسولین مربوط را نمی پذیرد.

این شورایار با مخاطب قرار دادن شهردار، قالیباف را مسول پاسخگویی به کمبودهای محله من دانسته و نوشته: آیا محله من تافته جدا بافته ی شهر است که مورد غضب قرار گرفته؟ درست است که اکثر ساکنان محله زهتابی از قشر مومن و زحمت کش و کم درآمد هستند ولی بخدا قسم حق زندگی خوب و زیبا را دارند.

آقای قالیباف مگر نه اینکه شعار اکثر نامزدهای انتخاباتی در حین تبلیغات این بود که توازن امکانات و توجه به تمام نقاط شهر سرلوحه کارهایشان خواهد بود واقعا فقط باید تنها در زمان انتخابات و فقط برای کسب رای بیشتر اعضای محترم نامزدهای انتخاباتی شاهد آن باشیم؟

آقای قالیباف در خاطرتان است که فرموده بودید کاری می کنید که شمال و جنوب تهران تفاوتی نداشته باشد؟ شمال و جنوب شهر پیشکش، شما شمال و جنوب منطقه ۱۷ را به هم نزدیک کنید همین ما را بس..

شنیده ام به محله من گفته اند: "کوه قاف"

مجتمع بهاران نمی خواهیم

این شهروند در بخش دیگری از نامه اش، به ساخت و ساز مجتمع بهاران اعتراض کرده و نوشته: آقای قالیباف آنچه که من را به عنوان یک شهروند محله ای که مردمان مومن،حق جو و خداشناس و قدردان در ان گذر عمر میکنند بر آن داشت تا این نامه را بنگارم اینست که اعتراضات و صدای اهالی محله ام را به گوش شما برسانم و آن ساخت و راه اندازی "مجموعه بهاران"در محله من است. مجموعه ای که معتادین و کارتن خوابها را برای نگهداری و نظارت و تربیت و تهذیب و اصلاح آبرومندانه و اموختن حرفه و مهارتی به آغوش جامعه باز می گرداند که از دغدغه های این مجموعه است.

حال جای سوال اینجاست که درست در زمانیکه محله من از کمترین امکانات رفاهی و آموزشی برخوردار نیست باید چنین مجموعه ای در محله محروم و مظلوم من احداث شود؟

این ظلم مضاعف شهرداری به اهالی محله من است

وقتی که ما به عنوان یک شهروند با پرداخت به موقع عوارض، شهرداری را در جهت آبادانی شهر یاری میکنیم توقع داریم که شهرداری هم گوشه چشمی به این محله از شهر داشته باشد.

آقای قالیباف نگرانی شهروندان زهتابی از تاثیر این مجموعه بهاران در روح و روان کودک و نوجوان و جوانان محله من نگران کننده است و قطعا به تدریج آثار سوء آن در آینده ی نه چندان دور آشکار خواهد شد.

درخواست و به حق اهالی زهتابی این است تا دستوارات لازم جهت انتقال این مجتمع به مکانی مناسب تر را صادر نموده و در صورت صلاحدید ساختمان فعلی به سرای محله زهتابی تحویل یا به فرهنگسرایی در خور شان اهالی محله تبدیل گردد.

آقای قالیباف اگرچه شهرداری منطقه و ناحیه در این ۶ ماهه اخیر اقداماتی موثر در محله ما به انجام رساندند اما به نظر، این مجتمع بهاران تصمیمی فرامنطقه ای است که این گره با درایت شما گشوده می شود. اهالی محله من تا امروز فقط با قلم و نامه اعتراض نموده اند. حرمت قلم و اندیشه را نگه دارید و بگذارید این مسئله با تعامل و گفتگو حل شود. مردمان محله من مردمانی شریف و مومن و اندیشمند و بااصالتی هستند که مطالبات خویش را از راه قانونی پیگیری نموده اند. برای این مردم باارزش، ارزش قائل شویم.

در پایان تقاضا داریم بیش از آنکه احقاق حقوق اهالی زهتابی در پیخ و خم اداری مشمول فرسایش زمان گردد رسیدگی عاجل را به مسولین ذی ربط داده تا موجب حل این مشکل و جلب رضایت خداوند متعال گردد.

 منبع: خبرگزاری خبرآنلاین

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر