پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1078
۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۵
اندازه متن
انتقال 3 هزار معتاد متجاهر به کمپ های ترک اعتیاد:

جمع‌آوری کارتن خواب ها از پارک هرندی

هیچ کدام از این جمعیتی که سرو وضع ظاهری‌شان نشان می‌داد به چه علت دستگیر شده‌اند، زیر بار اجرای این طرح نمی‌رفتند و تلاش می‌کردند که خود را پاک جلوه دهند. برای همین به هر کدامشان که نزدیک می‌شدید، جز صدای التماس چیز دیگری نمی‌شنیدید.
جمع آوری معتادان

زمین بازی پارک بهاران در همسایگی پارک هرندی دیروز پس از سالها همجواری با معتادان کارتن‌خواب، تصویر دیگری از این همسایگی را به نمایش گذاشت، براساس مشاهدات خبرنگار «ایران»، نیروی انتظامی به ریاست سردار ساجدی نیا از ساعت‌های اولیه صبح دیروزبه مناطق مختلف تهران در حوالی پارک شوش همچون مولوی، محدوده بازار و محله هرندی رفت و هر آن کسی که به اذعان آنها معتاد و کارتن‌خواب تشخیص داده می‌شد، را با دستبند به این منطقه کشاند تا حدود ساعت 12 ظهرکه جمعیتی بالغ بر 800 نفر کارتن‌خواب در این ناحیه جمع شدند.
جالب اینکه هیچ کدام از این جمعیتی که سرو وضع ظاهری‌شان نشان می‌داد به چه علت دستگیر شده‌اند، زیر بار اجرای این طرح نمی‌رفتند و تلاش می‌کردند که خود را پاک جلوه دهند.
برای همین به هر کدامشان که نزدیک می‌شدید، جز صدای التماس چیز دیگری نمی‌شنیدید. اغلب آنها از پر کردن فرم شناسایی اکراه داشتند و بعد از تکمیل مشخصات برای سوار نشدن به اتوبوس و منتقل نشدن به کمپ‌ها، به هر دری متوسل می‌شدند، محل نگهداری آنها اگرچه کمپ‌ها اعلام شده‌، اما هیچ کدام از مأموران خبری از اسم این کمپ‌ها نداشتند و فقط اعلام می‌کردندکه پس از انگشت نگاری و تست اعتیاد، مردان معتاد به کمپ‌های ترک اعتیاد و مردان پاک هم به مددسراها منتقل می‌شوند.  
تعداد زیادی از آنها پیش از این زندگی در کمپ را تجربه کرده بودند و به همین علت تمایل چندانی برای ماندن دوباره نداشتند، اگرچه نظارت اینباره کمپ‌ها بر عهده قوه قضائیه و وزارت دادگستری گذاشته شده است.
نیروی انتظامی حالا به گفته سردار ساجدی‌نیا طی اجرای این طرح تاکنون حدود 3 هزار نفر کارتن‌خواب متجاهر را که در میان آنها کارتن‌خواب‌های شهرستانی و حتی خارجی هم وجود دارندٰٰ جمع‌آوری کرده و 500 نفر زن کارتن‌خواب را هم به کمپ شفق انتقال داده است.

 منبع: روزنامه ایران


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر