پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1064
۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۸
اندازه متن
رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد:

لزوم یکسان سازی برنامه های پیشگیری از اعتیاد

در ماه های اخیر شورای عالی پیشگیری از جرم در کشور تصویب شد که مهمترین دستاورد آن ورود برنامه های پیشگیری به بالاترین سطح نظام است که این خود به اجرای صحیح و به موقع برنامه های مبارزه با مواد مخدر کمک می کند.
صفاتیان

رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید با شاخص ها و روش تحقیقی مناسب ، برنامه های پیشگیری از اعتیاد را یکسان سازی کرد تا این تلاش ها منجر به نتیجه مناسب شود.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، سعید صفاتیان در همایش پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید در بندرعباس افزود: برای ریشه یابی اعتیاد ضعف هایی وجود دارد و یکی از موارد این است که اعتیاد و پیشگیری از آن به یک مساله اجتماعی و خانوادگی تبدیل نشده است.
وی با بیان اینکه در زمینه اعتیاد می توان علت های زیادی همچون عوامل خانوادگی، فردی و شخصی و فرهنگی را مطرح کرد ، اظهار داشت: اگر بخواهیم همه این عوامل را در خانواده جمع کنیم ، باید از نقش خانواده و دولت و تاثیر آن آگاه شویم.
صفاتیان در ادامه با اشاره به اینکه نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، استفاده نظام از همه توان برای مقابله با اعتیاد است ، گفت: امروز به دنبال مدیریت در حوزه مصرف مواد مخدر و برنامه و اقدامات جدید در حوزه کاهش تقاضا و پیشگیری هستیم.
وی افزود: در ماه های اخیر شورای عالی پیشگیری از جرم در کشور تصویب شد که مهمترین دستاورد آن ورود برنامه های پیشگیری به بالاترین سطح نظام است که این خود به اجرای صحیح و به موقع برنامه های مبارزه با مواد مخدر کمک می کند.
به گفته وی در محیط های کارگری در کنار اعتیاد باید مجموعه ای از آسیب های اجتماعی را مورد توجه قرار داد که در این بین استرس و خشم از مهمترین عوامل اعتیاد است که خود ریشه در عواملی همچون نوع کار ، محیط کار، یکنواختی و خستگی دارد.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز با ابراز نگرانی از شیوع اعتیاد به مواد مخدر در بین قشر کارگر گفت: بر اساس یک باور غلط برخی از کارگران تصور می کنند استعمال مواد مخدر موجب افزایش توان کاری می شود.
بهروز اکرمی ، بر ضرورت آشنایی هر چه بیشتر مدیران و کارفرمایان واحدهای صنعتی با عوامل اعتیاد ، روش های پیشگیرانه و اجرای آموزش های لازم تاکید کرد و افزود: برگزاری چنین همایش های آگاهی بخش و تخصصی یکی از ابزار مهم شروع برنامه های پیشگیرانه و آموزش آن در محیط های کاری است.
وی همچنین میزان کشفیات 9 ماهه مواد مخدر در استان را 55 هزار کیلوگرم ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش داشته است.
معاون استاندار هرمزگان اظهارکرد: در این مدت پنج هزار و 47 قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر دستگیر و در 32 عملیات 163 باند مواد مخدر در استان متلاشی شده است.
وی همچنین افزود که با وجود تلاش های صورت گرفته نتیجه به ویژه در حوزه کار و جامعه کارگری نگران کننده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز گفت: 800 هزار بیمه شده اصلی و تبعی در 25 هزار کارگاه مشغول به کار هستند که 55 درصد جمعیت جامعه کاری استان را تشکیل می دهند.
محمدعلی سلیمی افزود: ورود مواد مخدر در جامعه کارگری آسیب های زیانباری از جمله کاهش بهره وری ، توجه و دقت ، انضباط و افزایش غیبت های کاری را بدنبال دارد.
وی گفت: در ارزیابی و شیوع شناسی مواد مخدر که در سال 93 در کشور اجرا شد ، هرمزگان از نظر شیوع مواد مخدر در رتبه 14 قرار گرفت که این خود نشان از به صدا در آمدن زنگ خطر است.

 منبع: خبرگزاری ایرنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر
503 Service Unavailable

Service Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

Additionally, a 503 Service Unavailable error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.