پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 4012
۲۰ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۵۰
اندازه متن
مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور:

نگفتم مواد مخدر به معتادان برسانیم، منظورم داروهای مخدر بود

من نگفتم مواد مخدر به معتادان برسانیم، منظورم داروهای مخدر بود. داروهای مخدری مانند «متادون»، «شربت تریاک» و «بوپره نورفین» که بر اساس قانون با کسب اجازه و مجوزهای لازم از وزارت بهداشت می توانیم به جای مواد مخدر در اختیار مصرف کنندگان مواد قرار دهیم.
فرید براتی سده

چندی پیش در یکی از خبرگزاری ها به نقل از دکتر فرید براتی سده، مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور مطلبی منتشر شد که در آن گفته شده بود: « اگر دولت به ما (بهزیستی) اجازه بدهد، می توانیم خودمان به معتادان مواد مخدر برسانیم تا به سطح شهر نیایند. در این زمینه قانون هم پیش بینی شده است.» اما براتی می گوید آنچه در این خبرگزاری به نقل از او منتشر شده، به علت عدم توضیحات کافی او در مورد منظورش از مواد مخدر و همچنین سوء تفاهم  و بدفهمی خبرنگار بوده است. 

دکتر فرید براتی سده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری اعتیاد می گوید: من نگفتم مواد مخدر به معتادان برسانیم، منظورم داروهای مخدر بود. داروهای مخدری مانند«متادون»، «شربت تریاک» و «بوپره نورفین» که بر اساس قانون با کسب اجازه و مجوزهای لازم از وزارت بهداشت می توانیم به جای مواد مخدر در اختیار مصرف کنندگان مواد قرار دهیم اما به دلیل عدم توضیحات کافی بنده در این باره، خبرنگار در نوشتن مطلب دچار بدفهمی شد و اصلا موضوع  مطرح شده شکل دیگری به خود گرفت.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان  اینکه توزیع مواد مخدر در بین معتادان موضوعی نیست که من به عنوان یکی از مدیران سازمان بهزیستی بتوانم در موردش اظهار نظر کنم، می گوید: در ماده ۴۱ قانون مبارزه با مواد مخدر آمده است که ساخت، تولید، خرید، فروش، ارسال، نگهداری، ورود، صدور، مصرف وحمل مواد ممنوع حسب مورد برای مصارف پزشکی ، تحقیقاتی و صنعتی فقط با مجوز وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی امکان پذیر است. بنابراین  اگر قرار بر صحبتی در این باره باشد اتخاذ تصمیم در سطح جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر است.


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر