پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3954
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۲۰
اندازه متن
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

دستگاه‌های مقصر در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی مواخذه شوند

رفع آسیب‌های اجتماعی یک اقدام فرابخشی است و باید تمام سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و انتظامی با هم در جهت رفع این معضل متحد شوند، اما چنین اراده‌ای در کلانشهر تهران مشاهده نمی‌شود و تا این مهم محقق نشود، موفقیتی در این زمینه حاصل نخواهد شد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه در پایتخت هیچ اراده‌ای برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد تاکیدکرد که تا وقتی دستگاه‌هایی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند، مواخذه نشوند، اهداف تعیین شده در این حوزه محقق نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سلمان خدادادی با انتقاد از بی‌توجهی دستگاه‌های مربوطه برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، گفت: متاسفانه هیچ اراده‌ای در این دستگاه‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در پایتخت وجود ندارد و به وظایف خود در این زمینه عمل نکرده‌اند.

بی‌انگیزگی مسئولان برای رفع آسیب‌های اجتماعی در پایتخت

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدم انگیزه مسئولان در تهران برای رفع آسیب‌های اجتماعی را از این نظر می‌توان اثبات کرد که در شهری همچون تبریز توانستند این مهم را به خوبی محقق سازند، کما اینکه در آنجا هیچ معتاد متجاهر یا متکدی مشاهده نمی‌شود و توانسته‌اند با امکانات استانی، مشارکت مردمی و فرهنگسازی این معضل را حل کنند، ضمن اینکه صندوق مستمندان تبریز به حمایت از اقشار ضعیف جامعه می‌پردازد.  

وی تصریح کرد: رفع آسیب‌های اجتماعی یک اقدام فرابخشی است و باید تمام سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و انتظامی با هم در جهت رفع این معضل متحد شوند، اما چنین اراده‌ای در کلانشهر تهران مشاهده نمی‌شود و تا این مهم محقق نشود، موفقیتی در این زمینه حاصل نخواهد شد.

شهرداری تنها مسئول ساماندهی افراد آسیب‌دیده اجتماعی نیست

خدادادی در مورد انتشار اخباری که در آنها کوتاهی شهرداری عامل عدم ساماندهی معتادان متجاهر عنوان شده است، خاطرنشان کرد: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند برای ساماندهی معتادان متجاهر و تمام افراد آسیب‌دیده اجتماعی فعالیت کند، کما اینکه بر اساس تاکید مقام معظم رهبری از 4 سال گذشته 5 محور اصلی برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی مشخص شده که یکی از آنها اعتیاد است و شورای اجتماعی کشور که 22 سازمان زیرمجموعه آن قرار دارند در این زمینه مسئولیت یافته است، همچنین شهرداری باید با ایجاد گرمخانه و تامین امکانات لازم برای اداره آنها در ساماندهی معتادان متجاهر نقش‌آفرینی کند.

وی افزود: شهرداری‌ها یکی از دستگاه‌های حمایت‌کننده برای رفع آسیب‌های اجتماعی هستند که تعدادی از آنها عملکرد قابل قبولی داشته و تعدادی نیز به وظایف خود به خوبی عمل نکرده‌اند، اما در این مورد نباید نقش سایر سازمان‌ها را نادیده گرفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: بی‌تردید سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی، مراکز ترک اعتیاد و ... می‌توانند نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند و در این زمینه مسئولیت دارند، اما تاکنون مصوباتی که در شورای عالی اجتماعی در جهت نیل به این هدف ایجاد شده، توسط این دستگاه‌ها اجرا نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تا زمانی که دستگاه‌هایی که در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی مسئولیت دارند به وظایف خود به خوبی عمل نکنند و به روند فعالیت آنها نظارت نشود و در این حوزه تقسیم کار صورت نگیرد، همچنین تا دستگاه‌هایی که در انجام این وظایف خود کوتاهی کرده‌اند، مواخذه نشوند، اهداف تعیین شده در این بخش محقق نمی‌شود، چرا که این دستگاه‌ها به دلیل هزینه‌بر بودن مبارزه با آسیب‌های اجتماعی زیر بار انجام وظایف خود نمی‌روند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر