پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3346
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۴۶
اندازه متن
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری:

11 هزار و 566 معتاد متجاهر در تهران غربالگری سلامت شدند

از 22 آذرماه سال گذشته تاکنون در سراسر پایتخت با همت بهزیستی شهرستان ری انجام شد. از این تعداد 9 هزار و 477 نفر معتاد تشخیص داده شدند و در مراکز اقامتی پذیرش یافتند و مابقی نیز با وجود بیماری و با توجه به کهولت سن، شرایط پذیرش را نداشتند و ترخیص شدند.
جمع آوری معتادان  متجاهر

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: 11 هزار و 566 معتاد متجاهر در تهران با همت بهزیستی ری غربالگری سلامت شدند و بیماران به مراکز اقامتی انتقال یافتند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، مینا رجایی اظهار داشت: طرح غربالگری سلامت معتادان متجاهر از 22 آذرماه سال گذشته تاکنون در سراسر پایتخت با همت بهزیستی شهرستان ری انجام شد.
وی تصریح کرد: از این تعداد 9 هزار و 477 نفر معتاد تشخیص داده شدند و در مراکز اقامتی پذیرش یافتند و مابقی نیز با وجود بیماری و با توجه به کهولت سن، شرایط پذیرش را نداشتند و ترخیص شدند.
رجایی اضافه کرد: 2 هزار و 620 معتاد متجاهر در مراکز شهرستان ری پذیرش و 6 هزار و 857 معتاد نیز در مراکز سایر شهرهای استان از جمله ورامین، پاکدشت، اسلامشهر، و شهریار پذیرش شدند.
وی با بیان اینکه معتادان متجاهر در مراکز اقامتی ماده 16 (ترک اعتیاد خصوصی) پذیرش شده اند، اظهار داشت: طبق پروتکل الحاقی این ماده، افراد بازداشت شده توسط یک تیم متخصص، غربالگری و نحوه پذیرش آنان و زمان لازم برای درمان در مراکز ترک اعتیاد مشخص می شود.
رئیس اداره بهزیستی ری گفت: پس از تشخیص تیم غربالگر، دادگاه اجازه بستری کردن و میزان دوره درمان معتادان را طی احکام جداگانه ای صادر می کند و ترخیص از این مرکز هم باید با حکم قضایی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه هم اکنون 44 مرکز اقامتی در جنوب پایتخت فعال است، افزود: مراکز بهاران، فشافویه، مهرسروش و شهید ضیاییان منحصر به پذیرش ماده 16 هستند و چهار هزار و 600 نفر ظرفیت جدید در سال جاری برای غربالگری معتادین متجاهر ایجاد شده است. 
رجایی یادآور شد: هم اکنون مراکز فاقد پروانه فعالیت معتبر در زمینه خدمات رسانی به معتادین در این شهرستان وجود ندارد و مراکز فاقد پروانه و اعتبار هم جمع آوری شدند.
وی گفت: 11 جلسه کمیته پیشگیری از اعتیاد به صورت منظم با هدف نقش آموزش در پیشگیری از اعتیاد در بهزیستی شهرستان ری برگزار شد که این جلسات موجب ایجاد حساسیت در بین مسئولان ادارات، بخشداری ها، دهیاری ها و مدیران نسبت به تاثیر آموزش در پیشگیری از اعتیاد شده است.
شهرستان ری با یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب پایتخت واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر