پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2970
۲۸ امرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۳۵
اندازه متن
سرپرست وزارت رفاه اعلام کرد:

پذیرش ۷۱هزار معتاد کارتن‌خواب/ ورود غیرقانونی معتادان قلابی به سرپناه‌ها

از ۳۶ هزار معتاد متجاهر، ۱۵ هزار معتاد در تهران زندگی می کنند و برای هر فرد معتاد یک شناسنامه تهیه کرده ایم که قصد داریم با اسکن عنبیه آن را تقویت کنیم.
انوشیروان محسنی بندپی

سرپرست وزارت رفاه از افزایش ظرفیت مراکز نگهداری از معتادان خیابانی خبر داد و گفت: سال گذشته ۷۱هزار معتاد کارتن‌خواب و متجاهر را پذیرش کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری فارس٬ انوشیروان محسنی بندپی  گفت: سال گذشته در کل کشور  71 هزار معتاد متجاهر را پذیرش کرده‌ایم که این افراد عمدتا کارتن‌خواب بوده و خانواده‌ای نداشته‌اند.

وی ادامه داد: این افراد معمولاً در سطح خیابان‌ها، پارکها و زیر پل‌ها آواره بودند و به شلتر و سرپناههای بهزیستی پناه آورده اند.

بندپی با بیان اینکه در ایام تعطیل سال افزایش ظرفیت این مراکز را داشته‌ایم افزود: برنامه‌ای برای افزایش سرپناه‌های شبانه داریم.

سرپرست وزارت رفاه گفت: گاهی هم این افراد، معتاد متجاهر نیستند و خود را معتاد خیابانی جا زده و به این سرپناه‌ها می‌‌آیند که این غیرقانونی است.

وی گفت: در این مراکز یک وعده غذای گرم و جای خواب داده می‌شود.

سرپرست وزارت رفاه در مورد وضعیت معتادان متجاهر در استان تهران نیز تصریح کرد: از ۳۶ هزار معتاد متجاهر، ۱۵ هزار معتاد در تهران زندگی می کنند و برای هر فرد معتاد یک شناسنامه تهیه کرده ایم که قصد داریم با اسکن عنبیه آن را تقویت کنیم.

 منبع: خبرگزاری فارس


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر