پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 215
۰۳ امرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۴
اندازه متن
گزارش منتشر شده در مجلس پاکستان:

اعتياد به مواد مخدر در پاکستان اين کشور را با مشکلات جدي مواجه کرده است

گزارش منتشر شده در مجلس پاکستان حاکی از وجود آمارهای تکان دهنده ای از شیوع مواد مخدر و اعتیاد و مرگ و میر ناشی از آن در این کشور است.
خشخاش

به پایگاه خبری اعتیاد (ادنا)، در مجلس پاکستان گزارشی درخصوص خطر شیوع استفاده گسترده مردم این کشور از مواد مخدر منتشر شده که حاوی آمارهای وحشتناکی است. در این گزارش اعلام شده است که حدود هفت میلیون پاکستانی به مواد مخدر اعتیاد دارند و هر روز هفتصد نفر به سبب استفاده از مواد مخدر جان می بازند.

طارق محی الدین خبرنگار این شبکه در گزارشی از پاکستان گفت: «گل خشخاش به عنوان گل مرگ شناخته می شود و روزانه هزاران نفر را در جهان به کام مرگ می فرستد. پاکستان هزینه همسایگی با افغانستان را می پردازد که رتبه اول تولیدمواد مخدر را دارد.»

نوید احمد کارشناس امور امنیتی در اسلام آباد گفت: «مواد افیونی که از افغانستان خارج می شود اروپا و آمریکا و کشورهای بسیاری در جهان را گرفتار می کند و ما پیش بینی می کنیم که به سبب اوضاع افغانستان این مسئله در آینده بدتر شود. جنگ سالاران در این کشور همچنان کنترل اوضاع را در دست دارند و دولت فقط کابل را تحت کنترل دارد و این امر برای ما عامل نگرانی است زیرا در آینده با خطر جدی تر مواد مخدر روبرو هستیم.»

خبرنگار روسیا الیوم افزود: «پاکستان علیرغم مبارزه گسترده با مواد مخدر و به آتش کشیدن صدها تن از آن همچنان هزینه سنگینی را در این خصوص می پردازد.»

جاوید صدیقی کارشناس امور راهبردی در این خصوص گفت: «عمده ترین بهره برداری کننده از مواد مخدر طالبان است. آنها از درآمد حاصل از فروش مواد مخدر سلاح خریداری می کنند تا با نیروهای ناتو مقابله کنند. آمریکائی ها و نیروهای بین المللی نتوانسته اند مانع از کشت خشخاش در افغانستان شوند. آنها همچنین نتوانسته اند در این منطقه ثبات سیاسی و امنیتی ایجاد کنند.»

این شبکه افزود: «در سال 2011 پاکستان اعلام کرد که این کشور عاری از مواد مخدر است اما آمارهای سال 2015 حاکی از آن است که سطح زیر کشت خشخاش در افغانستان از زمان حمله نیروهای بین المللی به این کشور بیش از سه برابر افزایش یافته است. این منطقه موجب شیوع مواد مخدر در کشورهای منطقه و به تبع آن افزایش تعداد معتادان و مرگ و میر ناشی از آن شده است.»

منبع : واحد مرکزی خبر 


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر