پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 6137
۰۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۲۱
اندازه متن

ضرورت ایجاد بخش ویژه درمان اعتیاد کودکان

دکتر کامران قدس در دومین جلسه کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان به روند اعتیاد در کودکان و نوجوانان پرداخت و اظهار کرد: نباید بگذاریم قبح اعتیاد در کودکان و نوجوانان شکسته شود.
اعتیاد کودکان

به گزترش ادنا و به نقل از ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بر ضرورت جلوگیری از مداخله غیرقانونی عطاری‌ها در درمان اعتیاد تاکید کرد.

دکتر کامران قدس در دومین جلسه کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان به روند اعتیاد در کودکان و نوجوانان پرداخت و اظهار کرد: نباید بگذاریم قبح اعتیاد در کودکان و نوجوانان شکسته شود.

وی با اشاره به لزوم ممانعت از دسترسی افراد به انواع موادمخدر خاطرنشان کرد: در همین راستا پایش و نظارت دقیق بر داروخانه‌های سطح شهرها در خصوص فروش داروهای بدون نسخه به ویژه داروهای مخدر و جلوگیری از مداخله غیر قانونی برخی عطاری‌ها در درمان اعتیاد امری ضروری‌ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بر ضرورت پیگیری ارائه خدمات بیمه سلامت برای مددجویان تحت پوشش مراکز خصوصی درمان سوء مصرف مواد مخدر تاکید و تصریح کرد: راه‌اندازی بخش ویژه درمان اعتیاد کودکان و نوجوانان استان ضروری است.

دکتر قدس بااشاره به هزینه بالای درمان اعتیاد افزود: خدمات درمان اعتیاد در مراکز دولتی و خصوصی باید طبق تعرفه‌های بیمه‌های پایه برای مددجویان تحت پوشش مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر استان ارائه شود.

وی بر لزوم برپایی برنامه‌های آموزشی در خصوص اعتیاد و آثار و پیامدهای ناشی از آن تاکید و اضافه کرد: برگزاری برنامه های آموزشی با موضوع پیشگیری از اعتیاد پیرامون گسترش اعتیاد در نوجوانان و علل ایجاد کننده آن، چرایی پنهانی بودن اعتیاد در نوجوانان و شکسته شدن قبح اعتیاد در کودکان و نوجوانان در مدارس و در سطح جامعه بسیار کمک کننده است.

این پزشک فوق‌تخصص با اشاره به اینکه در حال حاضر درمان اعتیاد کودکان و نوجوانان در مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر استان انجام می شود، گفت: با تقویت زیرساخت‌های موجود، راه‌اندازی بخش ویژه درمان اعتیاد کودکان و نوجوانان استان کمک شایانی به کنترل این معضل اجتماعی می‌کند.

همچنین معینیان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان با تاکید بر هماهنگی و همکاری بین بخشی و ایجاد زیرساخت های مناسب و همچنین نظارت بیشتر از مراکز اقامتی مدجویان و مراکز ترک اعتیاد، بیان کرد: زحمات و تلاش های اعضای کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بسیار با ارزش بوده و در سال های اخیر نتایج خوبی را به همراه داشته است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر