پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3329
۱۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
اندازه متن
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر خبر داد:

منتفی شدن حذف «کانابیس»از جدول موادمخدر/ تهدید کشورهای غربی و بازنگری در نحوه مبارزه با موادمخدر

یکی از دستاورد‌های سفر ما به وین این بود که مقرر شد موضوع کانابیس(حشیش، ماریجوانا یا گل) از جدول موادمخدر حذف شود که با رایزنی و همسوسازی کشور‌ها این اتفاق نیفتاد.
اسکندر مومنی

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از حذف کانابیس (حشیش، ماریجوانا یا گل) از جدول موادمخدر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر  با اشاره به سخنرانی اخیر خود در جمع سران کشور‌های خارجی در رابطه با اینکه اگر کشور‌های غربی رویه خود را در امر مبارزه با موادمخدر تغییر ندهند، ایران تغییر رویه خواهد داد، اظهار کرد: کشور افغانستان بیش از ۳۰۰ هزار هکتار زیر کشت موادمخدر دارد و کشور‌های فرا منطقه‌ای نیز در آنجا هستند. حال چگونه می‌شود کشفیات موادمخدر سالانه ۲۰ تن باشد، اما در یک لحظه باند‌های قاچاق چند لایه از مرز‌های ایران عبور کنند؟

وی افزود: پاسخ به این سوال می‌تواند بسیاری از ابهامات را روشن کند. همچنین تحریم‌های ظالمانه کشور‌های غربی برای کشف موادمخدر اثرگذار است، چرا که ما برای کشف دستگاه می‌خواهیم، زمانی که نداشته باشیم مجبور می‌شویم به داخل کشور تنها توجه کنیم. چطور ما باید دلمان به جوانان شما بسوزد، اما شما جوانان ما را تحریم می‌کنید.

مومنی در رابطه با دستاورد‌های سخنرانی خود و سفر به سازمان ملل متحد گفت: یکی از دستاورد‌های سفر ما این بود که مقرر شد موضوع کانابیس(حشیش، ماریجوانا یا گل) از جدول موادمخدر حذف شود که با رایزنی و همسوسازی کشور‌ها این اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: کشور ایران برای این موضوع اقداماتی از قبل انجام داده بود و با کشور‌های چین، روسیه، ایتالیا، بلغارستان و ترکیه ملاقات‌هایی داشت. پس از آن گروه‌های همسو را راه‌اندازی و این اجماع را ایجاد کرد و تا یک سال دیگر این کانابیس متوقف شد و ۹۰۰ هزار دلار نیز برای مبارزه با موادمخدر گرفتیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به استفاده از تکنولوژی برای کشف مواد مخدر نیز تصریح کرد: تا حد ممکن از تکنولوژی و پهباد‌ها و تجهیزات خود در این زمینه استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بنده از سران جهان پرسیدم که شما که این مواد را بر روی زمین با چشمان خود می‌بینید، چرا نمی‌توانید امحا و کشف کنید، گفت: ما در ایران برای مبارزه با موادمخدر و قاچاقچیان باید گرم گرم و کیلو کیلو کشف کنیم و ۱۸ هزار شهید دادیم که بسیاری از کشور‌ها در این رابطه تعجب کردند.

مومنی تصریح کرد: زمانی که می‌گوییم ۸۲۰ تن موادمخدر کشف شده است، یعنی ۸۰۰ تن برای ایران و ما باقی برای سایر کشور‌ها است. جمهوری اسلامی ایران برای جان انسان‌ها ارزش قائل است و ۴۰ سال برای آن مبارزه کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر