پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2654
۰۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۲
اندازه متن
عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

چند هزار کارتن خواب در تهران وجود دارد؟/کارتن خوابی باید به صورت ریشه ای حل شود

زنان کارتن خواب نیاز به حمایت های جدی اجتماعی دارند و نیاز است برای جلوگیری از تولد کودکان بی هویت تمامی آنها از سطح خیابان جمع آوری و ساماندهی شوند.
روح الله بابایی صالح

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس وجود ۱۵ هزار کارتن خواب در پایتخت را آسیبی جدی خواند و گفت: افزایش تعداد زنان کارتن خواب شایسته نظام نیست.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و  به نقل از خبرگزاری خانه ملت، روح الله بابایی صالح، وجود 15 هزار کارتن خواب در پایتخت را هشدار جدی دانست و گفت: متاسفانه به دلیل بی توجهی نسبت به ساماندهی و انجام اقدامات مقطعی تعداد کارتن خواب ها روز به روز در حال افزایش است.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کارتن خوابی باید به صورت ریشه ای حل شود،  افزود: دستگاه های متعددی مانند بهزیستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،کمیته امداد، ستاد مبارزه با مواد مخدر و برخی دستگاه ها تلاش هایی برای ساماندهی کارتن خواب ها داشته اند اما متاسفانه این اقدامات تاکنون موثر نبوده و کاهش تعداد کارتن خواب ها را در پی نداشته است.

وی با انتقاد از اینکه اغلب کارتن خواب ها معتادند، تصریح کرد: بیکاری، اعتیاد و مشکلات اقتصادی مهمترین علت روی آوردن افراد به کارتن خوابی است و دولت باید باید برای کنترل این آسیب ها گام های جدی بردارد.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس دهم، افزایش تعداد زنان کارتن خواب را معضلی جدی برای سلامت جامعه دانست و گفت: اگر شهرداری و دولت برای مدیریت این معضل تلاش جدی نداشته باشند در آینده ای نزدیک با افزایش روز افزون تعداد آنها مواجه خواهیم شد؛ متاسفانه با افزایش تعداد زنان کارتن خواب تعداد کودکان بی هویت نیز در حال افزایش است که این شایسته نظام نیست.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید مکان ها و فضاهایی برای اسکان کارتن خواب ها در نظر گرفته شود، ادامه داد: زنان کارتن خواب نیاز به حمایت های جدی اجتماعی دارند و نیاز است برای جلوگیری از تولد کودکان بی هویت تمامی آنها از سطح خیابان جمع آوری و ساماندهی شوند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت



پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر