پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 4768
۱۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۴
اندازه متن
معاون استاندار زنجان:

بقای سمن‌ها منوط به شفافیت فعالیت آنها است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد باید به طور شفاف فعالیت کنند و سقف شیشه‌ای برای نمایش عملکردهای خود در زمینه‌های مالی و کاری به مردم داشته باشند تا زمینه ادامه همکاری و بقای خود را فراهم کنند.
بقای سمن‌ها منوط به شفافیت فعالیت آنها است

خدابخش مرادی نافچی روز شنبه در نشست تخصصی با منتخبین سازمانهای مردم نهاد، انجمن خیرین و کارآفرینان برتر بهزیستی استان با اشاره به آسیب شناسی این حوزه افزود: این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد که اشکال کار کجاست و چرا برخی سمن ها آنگونه که باید و شاید موفق نیستند.

وی با بیان اینکه اعتیاد به عنوان یک مساله اجتماعی مطرح است، اظهار داشت: مصرف انواع مواد مخدر فرد را از مسیر اصلی دور و یک انحراف معیار در خانواده و جامعه ایجاد می کند.

این مسوول با اشاره به اینکه مواد مخدر تمامی گروهها و رده های سنی بدون توجه به موقعیت، سن و نژاد را در بر می گیرد، ادامه داد : بروز همین مساله پیچیدگی کارها را افزایش داده و از طرفی اولین پیامد اعتیاد، فردی است بطوری  که سلامت و هویت فرد را نشانه گرفته و کانون گرم خانواده را از هم می‌پاشد.

وی خاطرنشان کرد: با گرایش جوانان به سمت اعتیاد، جامعه نیز مبتلا می‌شود که این امر تاثیر مخربی در زمینه اقتصادی، امنیتی و حفظ سلامت جامعه داشته و تار و پود یک جامعه را به هم می زند.

مرادی نافچی با تاکید بر اینکه در مسیر مبارزه با موادمخدر، قطع زنجیره و پیشگیری از ابتلا به این بلای خانمان‌سوز سه هزارو ۸۰۰ شهید تقدیم شده است، افزود: در راستای مبارزه با موادمخدر باید تک‌تک افراد جامعه احساس مسوولیت کرده و به این موضوع مهم توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه برای مبارزه با موادمخدر نیاز است مردم مشارکت فعالانه ای داشته و با تشکیل سمن‌ها و نهادهای مردمی به یاری خانواده‌ها بشتابند، گفت: در راستای مبارزه با موادمخدر باید مساله را دقیق شناخت و در زمینه آگاهی‌بخشی نیز درست عمل کرد.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: معتاد بیماری است که باید به او کمک شود و پس از بازگشت سلامتی فرد، هویتش بازگردانده شده و به اشتغال فرد توجه شود و برای کمک به حوزه پیشگیری از موادمخدر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی باید عالمانه باشد.

وی با بیان اینکه باید در راستای آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها نیز توجه ویژه شود تا نسبت به این موضوع حساس شوند، گفت: بسیاری از خانواده‌ها هستند که هنوز هم نمی‌دانند فرزندان‌شان معتاد شده است و اگر در جامعه حساسیت‌های لازم در زمینه موادمخدر ایجاد نشود، در دستیابی به اهداف موفق نخواهیم بود که در این راستا سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی نیز باید به مدد جامعه در مبارزه با موادمخدر وارد عمل شوند. 

این مسوول، با اشاره به چرایی عدم موفقیت برخی از سمن‌ها، یادآوری کرد: برای اینکه سمن‌ها موفق باشند باید اهداف ثبت شده در آئین‌نامه و اساسنامه آنها را با دقت مطالعه کرد و اهداف پیش‌روی سمن را سنجیده و سپس برنامه‌ریزی برای تحقق این اهداف را انجام داد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت منطقی از برنامه‌های سازمان‌های مردم نهاد در استان خاطرنشان کرد:  این برنامه‌ها در سه حوزه حمایت اداری، مالی و اشتغال آسیب‌دیدگان در اولویت قرار گرفته است.


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر