پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 5636
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۰۶
اندازه متن

۴۰ مرکز متخلف ترک اعتیاد در مشهد تعطیل شد

بعد از حاشیه‌های پیش آمده برای مراکز ترک اعتیاد مشهد، مدیر نظارت بر درمان و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی این شهر خبر داده که از ابتدای سال تا امروز ۴۰ مرکز درمان سرپایی اعتیاد در این شهر به علت تخلف در ارائه متادون پلمپ شده‌اند.
۴۰ مرکز متخلف ترک اعتیاد در مشهد تعطیل شد

پیش از این در آذر ماه جانشین دادسرای مشهد اتهام‌هایی را به مراکز درمان در خصوص نشت دارو وارد کرده بود که منجر به واکنش کانون کشوری درمانگران اعتیاد شد. حالا دکتر کاظم غفاریان با خبرگزاری ایرنا مصاحبه‌ای داشته و گفته است: داروی متاودن در مراکز سرپایی ترک اعتیاد توزیع می‌شود که در حال حاضر بیش از ۶۰۰ مرکز توزیع متادون در شهر مشهد فعال است. نیمی از مراکز درمانی سرپایی ترک اعتیاد در خراسان رضوی متعلق به بهزیستی و نیمی دیگر با مجوز دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می‌کنند.
غفاریان افزود: نظارت بر توزیع متادون بر عهده معاونت درمان دانشگاه و بهزیستی است که بازرسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به طور مستمر بر فعالیت این مراکز نظارت داشته و مراکزی که بی‌توجه به اخطارها باشند، با توجه به ورود دادستانی، مهر و موم و تعطیل خواهند شد.
وی اضافه کرد: با توجه به تفاوت قیمت رسمی متادون با چیزی که در بازار خرید و فروش می‌شود احتمال تخلفات در زنجیره تولید و توزیع از کارخانه تا زمانی که به دست بیماران می‌رسد وجود دارد و ممکن است این دارو به بازار آزاد نشت یافته و در عطاریها و یا دیگر مراکز به فروش برسد.
مدیر نظارت بر درمان و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان متادونی که معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مراکز ترک اعتیاد توزیع می کند مشخص است و بر اساس لیست بیماران به آنان تحویل داده می‌شود و از سوی دیگر باید پوکه‌های مصرفی نیز برگردانده شود.




پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر