پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 919
۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۷
اندازه متن

جلوگیری از نفوذ موادمخدر به زندان‌ها با تفکیک زندانیان میسر می‌شود

مجلس در برنامه بودجه سال 95 اعتبار لازم را در نظر خواهد گرفت اما به دلیل آنکه دولت امکان تخصیص اعتبار ندارد،اعتبار مورد نظر سازمان زندان ها به زودی تأمین نمی شود/امکان افزایش بودجه سازمان زندان‌ها وجود ندارد، دولت با اخذ مالیات بودجه را تامین کند.
فرج الله عارفی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن بیان اینکه دولت امکان افزایش اعتبار سازمان زندان‌ها را ندارد، گفت: مسئولان با تفکیک زندانیان در زندان‌های موجود می توانند مانع نفوذ موادمخدر به داخل زندان‌ها شوند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت،فرج الله عارفی در خصوص تفکیک زندان‌های زندانیان مواد مخدر از سایر زندانیان، گفت: این اقدام در صورت تامین اعتبار دارای اهمیت بسیار است، لذا در شرایطی که امکان تفکیک زندانیان وجود ندارد بهتر است در زندان های موجود، زندانیان موادمخدر از سایر زندانیان مجزا شوند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تفکیک زندانیان مواد مخدر از سایر زندانیان را مهم ترین راه ایجاد مانع نفوذ مواد مخدر به درون زندان‌ها دانست و گفت: در سال های اخیر همجواری زندانیان موادمخدر با سایر مجرمان سبب ایجاد نوعی فضای آموزش از سوی مجرمان مرتبط به مواد مخدر به سایرین شده است به گونه ای که تعداد بسیاری از زندانیان در زندان ها معتاد شده و حتی جرایم مختلف را نیز آموزش می‌بینند.

عارفی تصریح کرد: مجلس در برنامه بودجه سال 95 اعتبار لازم را در نظر خواهد گرفت اما به دلیل آنکه دولت امکان تخصیص اعتبار ندارد، اعتبار مورد نظر سازمان زندان ها به زودی تأمین نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ضمن اشاره به اینکه با وضعیت موجود امکان تفکیک زندانیان وجود ندارد، یادآور شد: در شرایطی که امکان افزایش بودجه سازمان زندان‌ها وجود ندارد، دولت می تواند با منابع جدیدی مانند شیوه های اخذ مالیات در شرایطی که فرار مالیاتی در کشور بسیار است، بودجه مورد نیاز خود را تامین کند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعداد بسیاری از زندانیان به دلیل شرایط نامناسب اجتماعی - و نه خانوادگی- از جمله بیکاری و شرایط نامناسب اقتصادی کشور مرتکب جرم شده اند لذا علاوه بر برنامه ریزی برای تفکیک زندانیان بهتر است با بهبود شرایط از ارتکاب به جرم جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر