پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 4530
۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۱۶
اندازه متن
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر خبر داد:

ساماندهی ۸۰ درصدی معتادان متجاهر در تهران

با افزایش ظرفیت نگهداری، ۸۰ درصد معتادان در تهران ساماندهی شدند و اگر شرایط کرونا نبود، این ساماندهی به ۱۰۰ درصد می‌رسید.
اسکندر مومنی

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از ساماندهی 80 درصدی معتادان متجاهر در تهران خبر داد و گفت: اگر شرایط کرونا نبود، این ساماندهی به 100 درصد می‌رسید.

دکتر اسکندر مؤمنی در ویژه برنامه دهه فجر که صبح امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن شهید شکاری ستاد مبارزه با موادمخدر برگزار شد، روز مادر و روز زن را گرامی داشت و گفت: در دین اسلام، سیره انبیاء و ائمه و بزرگان دینی و قانون اساسی جایگاه زن سراسر احترام و عزت است.
وی افزود: اسلام به زنان حقوق و امتیازاتی را داده است که او تحت هیچ دین و یا نظام قانونی دیگری از آن‌ها برخوردار نبوده است.
دبیرکل ستاد در ادامه، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و حماسه ۲۲ بهمن، یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی را گرامی‌داشت و بیان کرد: در روزهایی قرار داریم که یادآور عبور مردم از حوادث تلخ و رسیدن به نقطه پیروزی است، پیروزی که منجر به تشکیل انقلابی با تکیه بر اسلام شد و در نهایت انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت.
مؤمنی افزود: چهل‌ و دو سال از پیروزی انقلاب در حالی سپری می‌شود که امروز جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با استکبار نسبت به سال‌های اول انقلاب از اقتدار و اعتماد به نفس به مراتب بالاتری برخوردار است.
وی ادامه داد: کشور ایران به دلیل اینکه در یکی از حساس‌ترین موقعیت‌های ژئوپلیتیکی جهان قرار دارد، همواره مورد توجه و طمع کشورهای اروپایی و آمریکایی بوده است.
دبیرکل ستاد گفت: مبارزه با رژیم شاه که متکی بر یک قدرت بیگانه بود، کار ساده‌ای نبود و نیاز به صبر و مقاومت و همدلی و همراهی نیروهای مردمی داشت. از طرفی نبود امنیت در آن دوره که بستر حیاتی هر جامعه‌ای است، وجود نداشت و امام راحل بعد از پیروزی انقلاب در گام اول این امر را فراهم کردند و بسیج مستضعفان را تشکیل دادند تا اصل انقلاب پایدار بماند. در عصر حاضر نیز اگر داعش به پایان رسید به خاطر بسیج، سپاه و نیروی مردمی بود.
مؤمنی ادامه داد: ایران کنونی، با وجود تمامی فشارها، محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه از جایگاه والایی در منطقه و دنیا برخوردار است که این را مرهون امام راحل (ره)، رهبری (مدظله‌العالی) و مردم غیور و شهید پرور است.
وی مهم‌ترین شاخصه یک نهاد اجرایی کشور را کارآمدی دانست و گفت: قضاوت مردم نسبت به یک مجموعه، کارآمدی است که موجب رضایت می‌شود، لذا هر کس باید در هر جایگاهی که قرار دارد، کار خود را به درستی انجام دهد.
دبیرکل ستاد گفت: طی دو سال گذشته، کارهای بزرگی در همه‌ حوزه‌های مبارزه با موادمخدر انجام شد که حاصل تلاش همه همکاران ستاد و شوراها بوده است. به طور مثال در تهران، ظرفیت نگهداری و درمان معتادان در مراکز درمانی، ۷ هزار نفر بود اما طی این مدت، این ظرفیت به ۱۴ هزار نفر افزایش یافت و در حال حاضر این تعداد از جمعیت، تحت درمان هستند و در این مراکز مشغول به تولید ماسک و گان های بهداشتی هستند.
مومنی گفت: با افزایش ظرفیت نگهداری، ۸۰ درصد معتادان در تهران ساماندهی شدند و اگر شرایط کرونا نبود، این ساماندهی به ۱۰۰ درصد می‌رسید.
وی بیان کرد: سران سه قوه بر موضوع مبارزه با موادمخدر اجماع دارند و آن را حمایت می‌کنند، در نظرسنجی‌ها نیز، ۷۰ درصد مردم اعلام آمادگی دارند که در این حوزه کمک کنند.
دبیرکل ستاد ادامه داد: مبارزه با موادمخدر به سرانجام نخواهد رسید، مگر با پیشرفت متوازن چهار حوزه مقابله با عرضه، درمان، پیشگیری از اعتیاد و توانمندسازی و قطعاً با پیش بردن یک مؤلفه به موفقیت نخواهیم رسید.
مؤمنی از تدوین اصلاح قانون مبارزه با موادمخدر خبر داد گفت: این مهم در حال انجام است و نظرات کارشناسی اخذ شده است تا ان‌شاءالله قبل از پایان سال، این لایحه به مجلس تقدیم شود. عدم اصلاح قانون، هدر دادن منابع است، یکی از موارد اصلاح قانون، افزایش مدت نگهداری و درمان معتادان است، زیرا هیچ معتاد متجاهر بی‌خانمانی با یک الی سه ماه درمان نمی‌شود و باید مدت نگهداری وی افزایش یابد.
وی در پایان با اشاره به کشفیات چشمگیر موادمخدر از سوی ایران گفت: علی‌رغم اینکه تولید موادمخدر در افغانستان بیشتر نشد، اما کشورمان در کشفیات موادمخدر رکورد زد، به گونه‌ای که دنیا متعجب است که در این شرایط کرونایی، ایران بیشترین حجم کشفیات را داشته است.
گفتنی است، در این مراسم که هم‌زمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، از پرتال جامع اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با موادمخدر رونمایی شد.

 

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر