پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 4484
۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۱۷
اندازه متن
نادری در تشریح نشست فراکسیون آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

طرح سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ برای ساماندهی محله شهیدهرندی ارائه شد

آنچه به عنوان رویکرد اصلی درنظرگرفته شده، ایجاد یک قرارگاه مرکزی به منظور هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مسئول در راستای حل مشکلات محله شهیدهرندی است؛ چرا که طی سال‌های اخیر شاهد پراکنده کاری‌ها گسترده بین دستگاهی در این منطقه بوده‌ایم.
احمد نادری

رییس فراکسیون آسیب‌های اجتماعی مجلس، از ارائه طرح سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ برای ساماندهی محله شهیدهرندی در نشست این فراکسیون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نشست فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس با حضور احمد نادری و دستگاه‌های مسئول در این حوزه با موضوع «ستاد ساماندهی محله شهیدهرندی تهران» برگزار شد.

در این نشست مسئولان نهادها و دستگاه‌های اجرایی شهر تهران به ارائه پیشنهادات و نظرات خود در خصوص ابعاد ساماندهی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی این منطقه پرداختند. همچنین طرح پیشنهادی سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ ارائه شده و به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت.

تشکیل ستاد ساماندهی محله شهید هرندی با مشارکت نمایندگان تهران و فراکسیون آسیب‌های اجتماعی

احمد نادری رییس فراکسیون آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موضوع این نشست گفت: فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی در راستای ماموریت و چشم‌انداز خود در حیطه اقدامات نظارتی و تقنینی به منظور پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از مهرماه سال جاری اقدام به تشکیل ستاد ساماندهی محله شهید هرندی تهران کرده است.

فراکسیون آسیب های اجتماعی

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این ستاد در پی بازدید میدانی جمعی از نمایندگان تهران از بافت آسیب‌دیده محله شهیدهرندی و بررسی وضعیت این منطقه، با مشارکت فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی و مجمع نمایندگان استان تهران شکل گرفت. 

وی درباره رویکرد این ستاد تصریح کرد: ستاد ساماندهی محله شهیدهرندی با حضور بیش از 22 دستگاه اجرایی و مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران مصوب و تشکیل شده است. آنچه به عنوان رویکرد اصلی این ستاد درنظرگرفته شده، ایجاد یک قرارگاه مرکزی به منظور هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مسئول در راستای حل و رفع مشکلات محله شهیدهرندی است؛ چرا که طی سال‌های اخیر شاهد پراکنده کاری‌ها و ناهماهنگی‌های گسترده بین دستگاهی در این منطقه و مناطق آسیب‌خیز مشابه بوده‌ایم.

فراکسیون آسیب های اجتماعی

نادری یادآور شد: آنچه در اولین نشست این ستاد مصوب کردیم، ارائه طرح‌های مختلف از سوی هر یک از دستگاه‌ها و بررسی آنها در قالب یک کمیته تلفیق است. این کمیته تلفیق با حضور جمعی از کارشناسان، نمایندگان مجلس و دستگاه‌ها با دستور کار استخراج یک طرح جامع برای محله شهید هرندی، به بررسی طرح‌های مختلف ارائه شده از سوی دستگاه‌های مختلف می‌پردازد . این روند باعث می‌شود تا اقدامات مورد نیاز در این محله با یک تعریف کار کلان و نقشه راه دقیق با تعیین وظایف و حدود اختیارات هر دستگاه صورت پذیرد.

وی با اشاره به نشست اخیر فراکسیون آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد: روز پنج‌شنبه یازدهم دی ماه، دومین جلسه فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی با موضوع ستاد ساماندهی محله شهیدهرندی در محل ستاد سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ برگزار شد. در این جلسه طرح پیشنهادی سپاه تهران بزرگ برای ساماندهی محله شهیدهرندی ارائه شد و توسط دستگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: قرار است این سلسله نشست‌ها با دستور کار ارائه طرح‌های هریک از دستگاه‌‌ها به صورت مستمر برگزار شود تا روند تلفیق طرح‌ها جهت رسیدن به طرحی جامع برای حل مشکلات این محله و جلوگیری از پراکنده‌کاری‌های مرسوم پیش رود.در این راستا، جلسه آتی این ستاد به ارائه طرح شهرداری تهران اختصاص خواهد یافت.

منبع: خانه ملت

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر