پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 4455
۲۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۵
اندازه متن

معاون وزیر بهداشت: جابجایی مراکز کاهش آسیب از محلات شوش، مولوی و هرندی بررسی شود

معاون درمان وزارت بهداشت خواستار بررسی جابجایی مراکز کاهش آسیب از محلات شوش، مولوی و هرندی از سوی وزارت بهداشت و بهزیستی شد و گفت: خانواده‌ها، جوانان و دانش‌آموزان، در این محلات تردد دارند که با این اقدام؛ سعی در بهبود وضعیت این محلات داریم.
جلسه کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار بررسی جابجایی مراکز کاهش آسیب از محلات شوش، مولوی و هرندی از سوی وزارت بهداشت و بهزیستی شد و گفت: خانواده‌ها، جوانان و دانش‌آموزان، در این محلات تردد دارند که با این اقدام؛ سعی در بهبود وضعیت این محلات داریم.

هفتاد و ششمین جلسه کمیته درمان، کاهش آسیب و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر صبح امروز در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار و در این جلسه مباحثی همچون نحوه فعالیت مراکز کاهش آسیب مستقر در مناطق آلوده شوش، مشکلات جمع‌آوری معتادان متجاهر در شرایط وضعیت قرمز کرونایی، تسهیل استفاده از داروی بوپره نورفین و ترکیبات آن در درمان اختلال مصرف مواد در ایران، سطح‌بندی مراکز درمان سرپایی اختلال مصرف موادمخدر و نحوه فعالیت مراکز MMT در نظام پزشکی مطرح شد.

دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیش‌تر، فضای بروز جرم و زمینه‌های جرم‌خیزی در محلات شوش، مولوی و هرندی چه در حوزه اعتیاد و معتادان متجاهر و چه سرقت فراهم بود که با  حمایت های ستاد مبارزه با مواد مخدر و اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری معتادان متجاهر از سوی پلیس، آن محلات به ساماندهی رسید که البته جای کار بسیاری دارد و باید به مرحله تثبیت برسند.

وی افزود: مطالبات مردم ساکن در آن محلات بسیار حائز اهمیت است و باید به خواست آنان توجه شود.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: مردم همواره درخواست‌شان این بود که بتوانیم شاخصه اول زندگی یعنی امنیت اجتماعی را به این محله برگردانیم. این شاخصه در هر محله اهمیت ویژه‌ای دارد.

جان بابایی، با بیان اینکه در آن محلات، مراکز کاهش آسیب همچون سرپناه شبانه، DIC و MMT وجود دارند، خواستار بررسی انتقال پلکانی این مراکز از آن محلات شد و گفت: برای این اقدام، ظرفیت‌های خوبی از سوی ستاد، بهزیستی، وزارت بهداشت، شهرداری، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان وجود دارد که در ابتدا بهزیستی و وزارت بهداشت نقاط قوت و ضعف این موضوع را ارزیابی است.

وی تأکید کرد: ما می خواهیم ساکنان این محلات که بالغ بر ۳۷۰ هزار نفر می‌باشند، به این محله افتخار کنند؛ نه اینکه از زندگی در آن محله آسیب ببینند.

در ادامه این نشست نمایندگان دستگاه‌های ستاد مبارزه با موادمخدر، وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان امور اجتماعی کشور، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، سازمان بیمه سلامت ایران، سازمان نظام پزشکی ایران، سازمان بهزیستی کشور، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان زندان‌ها حضور داشتند و نظرات و پیشنهاد‌های خود را ارائه کردند.


منبع: روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر 


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر