پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 4164
۰۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۴۳
اندازه متن
معاون قضائی دادستان کل کشور مطرح کرد:

لزوم تغییر قانون نگهداری معتادان از ۳ ماه به ۲ سال

در حوزه قضائی مبارزه با مواد مخدر مشکلات بسیاری وجود دارد چه در بخش قضائی و چه انتظامی سه عنوان مهم وجود دارد که بحث مواد مخدر را تحت تأثیر قرار داده است و آن سه مورد معتادان متجاهر، خرده فروشان و ضربه به بنیان‌های قاچاقچیان است.
سعید عمرانی

معاون قضائی دادستان کل کشور گفت: بر اساس قانون تعیین شده مدت نگهداری معتادان سه ماه است در حالی که هیچ معتادی در طول سه ماه به شرایط عادی باز نمی‌گردد این مستلزم تغییر قانون به دو سال است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرنگار مهر، سعید عمرانی روز سه‌شنبه در مراسم نشست تخصصی بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر که به صورت ویدئو کنفرانس همزمان در ۳۱ استان برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه قضائی مبارزه با مواد مخدر مشکلات بسیاری وجود دارد چه در بخش قضائی و چه انتظامی سه عنوان مهم وجود دارد که بحث مواد مخدر را تحت تأثیر قرار داده است و آن سه مورد معتادان متجاهر، خرده فروشان و ضربه به بنیان‌های قاچاقچیان است.

معاون قضائی دادستان کل کشور گفت: در شرایط فعلی در هر سه مورد از لحاظ قوانین با خلاءهایی مواجه هستیم که روند مبارزه را تحت تأثیر قرار داده است، بر اساس قانون تعیین شده مدت نگهداری معتادان سه ماه است در حالی که هیچ معتادی در طول سه ماه به شرایط عادی باز نمی‌گردد این مستلزم تغییر قانون به دو سال است.

عمرانی با اشاره بر اینکه دستگاه‌های تقنینی ما در قبال این آسیب اجتماعی مسؤول است، افزود: مواد مخدر تنها فرد مصرف کننده را درگیر نمی‌کند بلکه بیش از ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را به صورت مستقیم درگیر می‌کند و ناهنجاری‌هایی مانند طلاق، کودک آزاری، همسر آزاری و بسیاری موارد دیگر را به دنبال دارد. اگر مصرف مواد مخدر کنترل شود مسائل و آسیب‌های اجتماعی به حداقل می‌رسد.

معاون قضائی دادستان کل کشور افزود: امیدواریم مجلس جدید اهتمام ویژه به این امر داشته باشند چرا که این آتشی است که اگر فراگیر شود دامن همه را می‌گیرد. پس جا دارد سیستم حکومت در این امر تعارف نداشته باشند.

عمرانی با تاکید بر اینکه قانون باید پویا باشد همانطور که جرایم پویا هستند، گفت: اگر قانون حامی نباشد به منزله بدون سلاح رفتن رزمنده به جنگ با دشمن است. امیدواریم مجلس جدید در این سه حوزه قوانین را بازنگری کنند. از خانواده‌ها و جامعه هم تقاضا داریم در طرح یاریگران همراهی کنند که اگر مشارکت نداشته باشند این مبارزه از لحاظ ساختاری موفق نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر