پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 4140
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۱۸
اندازه متن
طی ۴۰ سال گذشته

تقدیم ۳۵۰۰ شهید در مسیر مبارزه با مواد مخدر

جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته بیش از سه هزار و ۵۰۰ شهید صرفاً در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم اسلام کرده است که در این راستا دولت و ملت‌های کشور‌های غربی باید قدردان جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر باشند.
قاسم رضایی

جانشین فرمانده ناجا گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون، بیش از سه هزار و ۵۰۰ شهید در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم اسلام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ سردار سرتیپ «قاسم رضایی» با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای مبارزه با مواد مخدر گفت: افتخار نیروی انتظامی این است که مرجع مردم و از مردم است.
وی با اشاره به جرائمی نظیر سرقت در جامعه ادامه داد: این موضوع مطالبه جدی مردم و نیروی انتظامی از مسئولان است که باید به‌صورت ویژه در آن بازنگری صورت پذیرد و همه مؤلفه‌های انتظامی توسط نهاد‌های مربوطه رعایت شود.
رضایی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی آمادگی دارد تا ضعف‌های موجود در راستای مبارزه با سرقت را منعکس کند، تأکید کرد: هزینه جرم باید متناسب با آن باشد و قوانین و مقررات در این زمینه متناسب‌سازی شود که این موضوع جزء مطالبات سازمان بزرگ نیروی انتظامی از مسئولان مربوطه است.
وی گفت: در نیروی انتظامی قرارگاه مبارزه با سرقت به‌صورت جدی برقرار و قرارگاه‌های مقابله با سرقت، مقابله با سلاح‌های غیرمجاز، مقابله با قاچاق و مبارزه با مواد مخدر نیز به صورت ویژه تشکیل شده است.
جانشین فرمانده ناجا مواد مخدر را دغدغه همه آحاد جامعه و خانواده‌ها دانست و گفت: وقتی که قاچاقچی مواد مخدر دستگیر می‌شود، باید مجازات بازدارنده برای او در نظر گرفته شود. برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور، همه به این اتفاق نظر رسیده‌اند که انسداد مرز‌ها باید صورت پذیرد که در سال‌های گذشته بخشی از آن‌ها انجام گرفت، اما کامل نشده و نیاز به اعتبارات و سازوکار‌های لازم دارد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته بیش از سه هزار و ۵۰۰ شهید صرفاً در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم اسلام کرده است که در این راستا دولت و ملت‌های کشور‌های غربی باید قدردان جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر باشند.
این مقام ارشد انتظامی گفت: آموزش و مشارکت مردمی در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و باید در زمینه‌های مختلف به مردم اطلاع‌رسانی لازم صورت پذیرد تا بتوانیم رضایتمندی مردم را فراهم آوریم.
جانشین فرمانده ناجا با اشاره به وضعیت کالای قاچاق گفت: در سال جاری و با توجه به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال «جهش تولید»، مبارزه با قاچاق کالا به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

 منبع: خبرگزاری صدا و سیما

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر