پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3919
۰۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۵۷
اندازه متن
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا:

بیشترین کشفیات تریاک است اما گل و شیشه هم به استمرار کشف می‌کنیم

مواد صنعتی متقاضیان خاص خودش را دارد؛ گروه‌های نوجوان و جوان به دلیل شکل و نوع مصرف به سراغ این ماده مخدر می‌روند و در آینده ممکن است مشکلات جدی در این حوزه داشته باشیم که باید از الان به فکر پیشگیری در این حوزه باشیم.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: اولین گروه کشفیات ما تریاک است که بیشترین حجم را هم دارد، شیشه و گل هم به استمرار در کشفیات ما وجود دارد و مصرف این دو نگران‌کننده است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری مهر، سردار مسعود زاهدیان با اشاره به بیشترین گروه کشفیات پلیس از بین مواد مخدر اظهار کرد: اولین گروه کشفیات ما تریاک است که بیشترین حجم را هم دارد.

وی افزود: شیشه و گل هم به استمرار در کشفیات ما وجود دارد و مصرف این دو نگران‌کننده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: مصرف شیشه و گل در بین جوانان نگران‌کننده است و جوانان باید بدانند شیشه و گل، آسیب‌زایی بالایی دارد.

هشدار پلیس برای مصرف «شیشه افغانی»

زاهدیان گفت: تولید شیشه افغانی که به شکل کاملاً غیراصولی در کشورهای همجوار با ایران انجام می‌شود، خطرات و آسیب‌هایی بیشتر از ماده مخدر شیشه دارد.

وی بیان کرد: این مواد آسیب‌زایی بالایی را برای مصرف‌کننده دارد اما به دلیل آنکه قیمتی پایین‌تر از ماده مخدر اصلی دارند، مصرف‌کننده خیلی به آسیب‌های آن توجه نمی‌کند البته این را هم بگویم افرادی که مصرف‌کننده هستند، در دفعات اولیه متوجه آسیب این مواد نمی‌شوند ولی در درازمدت، آسیب‌های تخریبی این مواد تقلبی را کاملاً متوجه می‌شویم.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، تمرکز ما در مرزهای کشور ۱۰ برابر نسبت به قبل شده است و به دنبال این هستیم که از نقطه مبدأ با توزیع‌کنندگان مواد مخدر برخورد کنیم.

شاید در آینده مصرف موادصنعتی جایگزین مواد مخدر سنتی شود

زاهدیان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا پیش‌بینی می‌کنید مصرف مواد مخدر صنعتی جایگزین مواد مخدر سنتی همچون تریاک شود؟ گفت: مواد صنعتی متقاضیان خاص خودش را دارد؛ گروه‌های نوجوان و جوان به دلیل شکل و نوع مصرف به سراغ این ماده مخدر می‌روند و در آینده ممکن است مشکلات جدی در این حوزه داشته باشیم که باید از الان به فکر پیشگیری در این حوزه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکل دیگر در حوزه مواد مخدر صنعتی، تولید NPS هایی است که در کشورهای اروپایی تولید شده و به سمت ایران قاچاق می‌شود. همچنین بیم این می‌رود که رشد مصرف در این مواد را داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر