پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3918
۰۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۳۵
اندازه متن
سردار زاهدیان تشریح کرد

تشریح اقدامات و اولویت‌های مأموریتی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا

ز ابتدای سال تاکنون ۷۰۳ تن انواع مواد مخدر به همت نیروهای این پلیس کشف شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۸ درصدی دارد.
سردار محمد مسعود زاهدیان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، اقدامات و اولویت‌های مأموریتی این پلیس را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد مسعود زاهدیان در نشست سراسری رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) اظهار داشت: شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهانشان را تبریک و تسلیت می گویم و ان شاء الله به برکت جانفشانی و تلاش همه نیروهای مسلح امنیت پایداری برای کشور فراهم کنیم.

وی در تشریح اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: از ابتدای سال تاکنون ۷۰۳ تن انواع مواد مخدر به همت نیروهای این پلیس کشف شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۸ درصدی دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به اولویت‌های مأموریتی این پلیس ادامه داد: توسعه فعالیت‌های اطلاعاتی (اشراف اطلاعاتی) به ویژه در حوزه فضای سایبری، مقابله با کشت و تولید مخدرهای سنتی، مقابله با ورود، ترانزیت، عرضه و توزیع انواع مخدر و روان گردان در مرزها و سطح کشور، دستگیری خرده فروشان، جمع آوری معتادان متجاهر و پاک سازی نقاط آلوده از جمله اولویت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

وی اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌های مبارزه با مواد مخدر و روان گردان‌ها با تاکید بر تجهیزات آزمایشگاه‌ها، به کار گیری تجهیزات نوین و پهپادی در فرایند مقابله، توسعه اقدامات بین المللی و منطقه‌ای در این حوزه و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در مصرف مواد مخدر و روان گردان در محیط‌های هدف از جمله خانواده، مراکز آموزشی، محلات و محیط‌های کار از دیگر راهبردها است.

سردار زاهدیان با بیان اینکه ۷۰ درصد کشفیات مواد مخدر مبنای اطلاعاتی دارند، ادامه داد: برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه را با همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی دنبال و اجرایی می‌کنیم، به گونه‌ای که تا امروز بیش از ۲ میلیون آموزش چهره به چهره توسط کارشناسان این پلیس صورت گرفته است و بر پاک سازی محیط‌های پیرامون مدارس از مواد مخدر تاکید ویژه ای داریم.

وی با اشاره به طرح‌های تهیه شده توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تشریح کرد: تهیه و تدوین طرح جامع و راهبردی تشدید مبارزه با مواد مخدر، تهیه و تدوین طرح فراگیر تشدید برخورد با آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و برخورد با توزیع کنندگان خرد مواد مخدر در سراسر کشور، تهیه و تدوین طرح هوشمندسازی ایستگاه‌های ایست و بازرسی و … از جمله طرح‌های این پلیس است.

منبع: خبرگزاری مهر

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر