پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3917
۰۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۱۸
اندازه متن
سردار اشتری در جمع خبرنگاران:

پلیس نهایتا ۴۸ ساعته معتادان متجاهر را دستگیر می‌کند

طبق قانون در ابتدا یک دوره ۳ ماهه معتاد متجاهر نگهداری می‌شود و بعد از آن در صورت لزوم یک دوره ۳ ماهه دیگر یعنی مجموعاً ۶ ماه که این دوره زمانی کافی نیست و باید در این زمینه قانون اصلاح شود و تا شخصی کاملاً رفع آلودگی نشده رها نشود.
فرمانده ناجا

فرمانده ناجا گفت: پلیس نهایتا ۴۸ ساعته معتاد متجاهری را که به آن معرفی شده و یا خودش شناسایی کرده است را دستگیر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری مهر، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا صبح امروز در حاشیه نشست سالانه رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جمع آوری و شناسایی معتادان متجاهر نیروی انتظامی اقدامات لازم را انجام می‌دهد یعنی اگر تعدادی معتاد متجاهر در کشور داشته باشیم قطعاً طی ۲۴ ساعت می‌توانیم آن را شناسایی کنیم و جمع آوری و تحویل دهیم.

وی افزود: محل‌هایی که باید این معتادان متجاهر در آنجا نگهداری شوند به اندازه کافی نیست و افرادی که مسئولیت دارند باید به وظایف خود عمل کنند.

رئیس پلیس کشور گفت: طبق قانون در ابتدا یک دوره ۳ ماهه معتاد متجاهر نگهداری می‌شود و بعد از آن در صورت لزوم یک دوره ۳ ماهه دیگر یعنی مجموعاً ۶ ماه که این دوره زمانی کافی نیست و باید در این زمینه قانون اصلاح شود و تا شخصی کاملاً رفع آلودگی نشده رها نشود؛ می‌بینیم برخی از این کمپ‌ها مرخص می‌شوند اما هنوز هم اعتیاد را دارند و به اعتیادشان ادامه می‌دهند، البته این راهم بگویم که بخش قابل توجهی اعتیادشان را ترک می‌کنند.

به گفته سردار اشتری در بعضی از استان‌ها با همتی که تمام مسئولان باهم داشتند حتی یک معتاد متجاهر هم در خیابان‌ها نداریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی برای اینکه روز گذشته معاون دادستان تهران اعلام کرده است طبق قانون شهرداری موظف است سالانه ۶ هزار معتاد متجاهر را ساماندهی کند اما در سال گذشته شهرداری تنها ۵۰۰ معتاد متجاهر را ساماندهی کرده، چرا به این رفتارها شما اعتراضی ندارید، گفت: قانون وظایف هر دستگاه را مشخص کرده است و وظیفه پلیس هم شناسایی و جمع آوری معتادان متجاهر است و این را همین جا اعلام می‌کنیم که نهایتاً در ۴۸ ساعت اگر موردی به پلیس گزارش شود پلیس اقدام لازم را انجام می‌دهد.

فرمانده ناجا گفت: پهپادها برای کشف و شناسایی موادمخدر در اختیار پلیس قرار گرفته است و از سایر وسایل پیشرفته دیگر هم در مرزها و هم در شهرها استفاده می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر