پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3889
۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۴۹
اندازه متن

دیگر حضور معتادان در دره فرحزاد چشمگیر نیست

ما ادعا نمی‌کنیم که با اقداماتی که نیروی انتظامی انجام داده و همچنان ادامه دارد، دیگر هیچ معتاد متجاهری در آن منطقه حضور نخواهد داشت ولی سعی ما این است که معابر و محیط‌های شهری را برای مردم ٱماده کنیم و در این راستا تلاش می‌کنیم.
زاهدیان

نگاه ناجا به منطقه دره فرحزاد مانند سایر مناطق شهر تهران است و برای اقداماتمان از همان الگوی اجرای قانون و تامین رضایت شهروندان تبعیت می‌کنیم. وظیفه ما تأمین امنیت شهروندان است. ما وظیفه داریم معابر و محلات شهر را به محیط مطلوبی برای استفاده عموم تبدیل کنیم و این کار را هم بر اساس مطالبه‌ی شهروندان دنبال خواهیم کرد.

متأسفانه دره فرحزاد به واسطه شرایط جغرافیایی ویژه‌ای که دارد، به پاتوق مصرف مواد تبدیل شده بود و آلونک‌هایی در برخی مناطق آن ایجاد شده بود که محل تجمع مصرف‌کنندگان مواد بود. در چند روز گذشته پلیس با همکاری شهرداری تهران این آلونک‌ها را جمع‌آوری کرده و با جمع‌آوری معتادان متجاهر می‌خواهد فرحزاد را تبدیل به منطقه‌ای امن کند.

هر نقطه‌ای در شهر که متروکه باشد به محیطی برای سوءاستفاده کنندگان تبدیل می‌شود حالا سوءاستفاده کننده می‌تواند موادفروش باشد، معتاد باشد یا زورگیر. ما می‌خواهیم دره فرحزاد نقطه‌ای متروکه و دور از دسترس نباشد. ما می‌خواهیم راهی باز کنیم که مردم به این منطقه رفت‌وآمد داشته باشند. حضور مردم و گشت زنی‌های نیروی انتظامی در این منطقه می‌تواند شرایط را بهبود ببخشد و زمینه حضور عموم شهروندان را در آن منطقه برقرار کند.

ما ادعا نمی‌کنیم که با اقداماتی که نیروی انتظامی انجام داده و همچنان ادامه دارد، دیگر هیچ معتاد متجاهری در آن منطقه حضور نخواهد داشت ولی سعی ما این است که معابر و محیط‌های شهری را برای مردم ٱماده کنیم و  در این راستا تلاش می‌کنیم.

نیروی انتظامی همه پاتوق‌های منطقه فرحزاد را شناسایی و پاکسازی کرده است.  دره فرحزاد هم  می تواند مانند درکه بشود؛ یعنی تبدیل به مکانی شود که مردم از طریق معابری که ایجاد خواهد شد به دل طبیعت بروند و از آن استفاده کنند. حضور مردم، منطقه را برای وجود معتادان ناامن می‌کند.

پاکسازی منطقه فرحزاد در چند مرحله انجام شده است در آخرین مرحله در این منطقه نیروی انتظامی فقط 6 نفر را جمع‌آوری کرد و این نشان‌دهنده این است که دیگر حضور معتادان در دره فرحزاد چشمگیر نیست.

پلیس در تلاش است که به‌خوبی وظایفش را در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر، خرده فروشان و قاچاقچیان انجام دهد و همیشه هم در طرح‌های جمع‌آوری موفق عمل کرده است حال اگر دستگاه‌های دیگر هم به‌درستی به وظایفشان عمل کنند و در نگهداری و بازپروری این معتادان برنامه‌ریزی‌های درستی داشته باشند و همچنین خرده‌فروشان مواد مخدر بعد از دستگیری، توسط مقامات قضایی به زندان یا اردوگاههای ماده ۴٢ منتقل شوند، مطمئناً دامنه اثربخشی اقدامات پلیس خیلی بیشتر خواهد شد.

پلیس مخالف وجود گرمخانه‌ها و مراکز کاهش آسیب نیست. چون به‌هرحال افراد بی‌خانمانی در شهر وجود دارند که به این گرمخانه‌ها نیاز دارند. وجود این مراکز می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد ولی باید در زمینه جانمایی و مکان این گرمخانه‌ها دقت نظر لازم صورت گیرد. گرمخانه‌ها باید در مناطق مناسب باشد. به‌عنوان‌مثال مراکز کاهش آسیب در مناطق شوش، مولوی و هرندی جانمایی درستی ندارند به همین دلیل نیروی انتظامی به دنبال تغییر مکان آن‌هاست که درخواست جابه‌جایی این مراکز در حال پیگیری است وامیدوارم با همکاری سایر دستگاهها این تغییر مکان ها انجام پذیرد.

سردار محمد مسعود زاهدیان، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا

منبع: روزنامه شهروند

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر