پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3724
۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۴۶
اندازه متن

توضیحات جهانگیر در مورد چگونگی ورود مواد مخدر و موبایل به زندان‌ها/ انتقال ۳۰۰ زندانی ندامتگاه اوین به زندان تهران بزرگ

هزینه‌ای که بابت تغذیه و بهداشت و درمان هر زندانی بودجه دریافت می‌کنیم ۱۵ هزار تومان است در حالی که هزینه‌ها خیلی بیشتر است.در حال حاضر تعداد زندانیان بیشتر از ظرفیت زندان‌ها است.
صغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها

رئیس سازمان زندان‌ها گفت:مواد مخدر و موبایل در زندان‌ها قیمت بسیار بالا دارد که نشان می‌دهد نظارت‌های در زندان زیاد است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها در رابطه با تعداد زندانیان کشور گفت: در حال حاضر ۲۰۳ هزار زندانی در زندان‌های کشور تحمل حبس می‌کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد زندانیان بیشتر از ظرفیت زندان‌ها است، اما این موضوع در تمام استان‌ها صدق نمی‌کند، در برخی از استان‌ها ظرفیت زندان‌ها مناسب و در برخی استان‌ها تراکم زندانی زیاد است.

رئیس سازمان زندان‌ها در رابطه با هزینه نگهداری هر زندانی در روز بیان کرد:هزینه‌ای که بابت تغذیه و بهداشت و درمان هر زندانی بودجه دریافت می‌کنیم ۱۵ هزار تومان است در حالی که هزینه‌ها خیلی بیشتر است.

جهانگیر در رابطه با کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها گفت: رئیس قوه قضاییه تاکید کردند که باید ۱۵ درصد از احکام صادره قضات مجازات‌های جایگزین حبس باشد و کمتر حکم حبس صادر شود. برای افرادی که اولین با تخلف کرده اند، نوجوانان و زنان کمتر حکم حبس صادر شود و ما تمام این موارد را رصد و به رئیس قوه قضاییه گزارش می‌کنیم.

وی در رابطه با اینکه مواد مخدر در زندان‌ها بیشتر از بیرون زندان در دسترس افراد قرار دارد، گفت: این مورد را رد می‌کنیم، زیرا اگر موادی در زندان‌ها پیدا شود، ده‌ها برایر بیرون زندان قیمت دارد، این نشان می‌دهد که کار‌های نظارتی آنقدر قوی است که ورود مواد مخدر را به زندان سخت کرده است، اما اینکه بگوییم در زندان‌ها هیچ گونه اقلام ممنوعه وجود ندارد، درست نیست.

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: افرادی که وارد زندان می‌شوند و سابقه اعتباد دارند از طریق بلع مواد مخدر را وارد زندان می‌کنند که این موارد را در هنگام ورود به زندان از طربق دستگاه‌های بادی اسکنر کشف می‌کنیم، اما تعداد دستگاه‌های بادی اسکنر در کشور کم است و بیشتر نظارت‌ها به صورت دستی انجام می‌شود.

جهانگیر گفت: موبایل هایی از زندانیان کشف شده است که از قوطی کبریت هم کوچک تر هستند.

وی بیان کرد:موبایلی که ۲ میلیون تومان قیمت دارد در داخل زندان ۱۰ تا ۲۰ برابر به فروش می‌شد که نشان دهند سختگیری و نظارت‌های ما است.

رئیس سازمان زندان‌ها در خصوص شایعه ورود مواد مخدر و موبایل به زندان توسط زندان بان‌ها و سرباز‌ها گفت: ما این موضوع را رد می‌کنیم و اگر هم وحود داشته باشد بسیار نادر است.

جهانگیر در رابطه به حقوق زندان بان‌ها تصریح کرد: حقوق زندان بان‌ها هم مشابه دیگر مشاغل و حدود ۲ تا ۳ میلیون تومان است؛ ازدولت تقاضا داریم که شغل زندان بانی را جز مشاغل سخت قرار دهند.

وی در مورد شرایط زندان برای افراد با تمکن مالی خوب و برخی مسئولانی که زندانی می‌شوند، گفت: این افراد هم مانند دیگر زندانیان نگهداری می‌شوند و هیچ تفاوتی را دیگران ندارند.

رئیس سازمان زندان‌ها در مورد انتقال زندان اوین به خارج از شهر گفت: ما کار انتقال زندانیان زندان اوین را به زندان تهران بزرگ آغاز کردیم و تا کنون ۳۰۰ زندانی منتقل شدند.

جهانگیر در مورد شرایط زندان تهران بزرگ بیان کرد: ما برای انتقال زندان‌ها پیش بینی‌های لازم را انجام دادیم و برخی از عوامل ضد انقلاب می‌خواهند تلقین کنند که وضعیت زندان تهران بزرگ مناسب نیست.

وی در مورد گلایه خانواده زندانیان از نبود امکانات حمل و نقل در مسیر زندان تهران بزرگ گفت: امکانات حمل و نقل باید توسط استانداری و دولت مهیا شود.

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: تمام محکومان ندامتگاه اوین باید به زندان تهران بزرگ منتقل شوند.

جهانگیر گفت: قرار است تا مدتی از زندان اوین به عنوان بازداشتگاه برای افراد دارای قرار استفاده شود تا نسبت به ساختمان زندان تعیین و تکلیف شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر