پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3650
۰۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۴۸
اندازه متن
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد:

پیشگیری، مقابله و درمان اهداف طرح یاریگران زندگی

برای ایجاد بستر اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده، طرحی به نام «یاریگران زندگی» تدوین شد و در جلسه مبارزه با مواد مخدر به ریاست رئیس‌جمهور، ‌ طرح یاریگران زندگی به تصویب رسید که بستری در زمینه اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه است.
منتظر المهدی

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر از اجرای طرح یاریگران زندگی از اول سال تحصیلی امسال در مقاطع آموزشی مختلف و محیط های کار این طرح خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری مهر، سردار سعید منتظرالمهدی در تشریح طرح یاریگران زندگی اظهار داشت: برای ایجاد بستر اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده، طرحی به نام «یاریگران زندگی» تدوین شد و در جلسه مبارزه با مواد مخدر به ریاست رئیس‌جمهور، ‌ طرح یاریگران زندگی به تصویب رسید که بستری در زمینه اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: از اول سال تحصیلی امسال در مقاطع آموزشی مختلف و محیط های کار این طرح قرار است اجرا شود.

وی افزود: شعار ما در این طرح  «یاری گر هم باشیم» است و سعی داریم تا بر روی اصلی ترین مطلب تأثیرگذار در اعتیاد جوانان و نوجوانان یعنی همان آموزش و پرورش نقش آفرینی کنیم.

سردار منتظرالمهدی گفت: آموزش و پرورش در کشور مدارس بسیاری دارد که ۱۰ درصد این مدارس در طرح یاریگران زندگی شرکت می کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: این طرح قرار است بین ما و آموزش و پرورش طی تفاهم نامه ای که امضاء شده است، برگزار شود و ستاد مبارزه با مواد مخدر کارهای ستادی را و هماهنگی های لازم را انجام دهد اما اجرا کننده خود آموزش و پرورش براساس مفادی که در تفاهم نامه آمده است، خواهد بود.

وی افزود: تأکیدمان بر روی تخلیه هیجانی، نشاط اجتماعی، مهارت های دهگانه، تاب آوری روانی و غیره است که بخش اعظم اینها باید از سوی آموزش و پرورش انجام شود. ستاد مبارزه با مواد مخدر هم هر آنچه از دستش برآید برای حمایت از آموزش و پرورش در این طرح، دریغ نمی گذارد.

سردار منتظرالمهدی تصریح کرد: قرار است ما یک دوره هایی را برای معلمان و مربیان آموزش و پرورش برگزار کنیم تا هر معلم خودش یک یاریگر شود. چرا که ما نیروی انسانی کم داریم و نمی توانیم در هر مدرسه، فردی را برای آموزش بفرستیم.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح ۵۰۰ میلیارد ریال برای یک سال در حوزه پیشگیری در نظر گرفته شده است البته در حوزه درمان و مقابله نیز بودجه ای جداگانه تعیین شده است.

وی در پایان گفت: اجرای چنین طرح هایی حتماً اثرگذار است چرا که ما هر کاری در حوزه پیشگیری انجام دهیم قطعاً اثرگذار است. همانطور که یک شعار معروف می گوید ما اگر یک دلار در پیشگیری هزینه کنیم، یک دلار در درمان جلو می افتیم.

منبع: خبرگزاری مهر

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر