پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3585
۳۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۰۴
اندازه متن
مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر:

قاچاق مواد مخدر در ایران سالانه ۱۶۸ هزار میلیارد ریال به اقتصاد کشور ضربه می‌زند

در حالی امر مبارزه با مواد مخدر در حوزه نیروی انتظامی و دادسرا "جرم محور" است که می بایست "اموال محور" باشد زیرا اموال قاچاقچی گلوگاهی موثر برای زمین گیر نمودن این افراد است.
مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر

مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در حوزه مقابله‌ای مبارزه با قاچاق مواد مخدر باید با اعتیاد و قاچاقچی به عنوان عوامل اصلی این آسیب مقابله صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی؛ محمد ترحمی در "کارگاه توجیهی مراجع قضایی، ضابطان دادگستری و دست اندرکاران حوزه شناسایی اموال قاچاقچیان مواد مخدر" در مشهد؛ مهمترین انگیزه تبهکاران را در قاچاق مواد مخدر نفع مالی و درآمدزایی آن ذکر و بیان کرد: قاچاق مواد مخدر در ایران سالانه ۱۶۸ هزار میلیارد ریال به اقتصاد کشور ضربه می زند لذا رقمی معادل نصف بودجه ملی در دست این "تجارت سیاه و اقتصاد سایه" قرار دارد.

وی شناسایی اموال قاچاقچیان را به منزله شکستن کمر آنها توصیف و بیان کرد: بسیاری از شبکه ها و گروههای تروریستی نظیر داعش و القاعده هم از محل درآمد قاچاق مواد افیونی با بکارگیری "نارکوتروریسم" شروع به فعالیت کرده اند.

مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: به منظور شناسایی اموال قاچاقچیان باید اقدامات بیشتری صورت گیرد. در راستای شناسایی صحیح و بهنگام اموال قاچاقچیان مواد مخدر همچنین باید کشورهایی را که این افراد بیشترین سفر را به آنجا داشته اند مشخص و اقدامات اطلاعاتی و بررسیهای لازم را انجام داد.

وی ادامه داد: در حالی امر مبارزه با مواد مخدر در حوزه نیروی انتظامی و دادسرا "جرم محور" است که می بایست "اموال محور" باشد زیرا اموال قاچاقچی گلوگاهی موثر برای زمینگیر نمودن این افراد است.

وی گفت: هم اینک در سطح جهان برای مقابله با قاچاق مواد مخدر "مبارزه تن به تن" صورت نمی گیرد اما در ایران نیروهای جان برکف جمهوری اسلامی تن به تن مبارزه کرده و شهید می دهند بطوری که تاکنون سه هزار و ۸۱۴ نفر از جوانان برومند ایرانی در جریان مبارزه با سوداگران مرگ به شهادت رسیده اند.

وی افزود: همچنین در حالی که می بایست برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر به تجهیزات روز نظیر دستگاههای موادیاب پیشرفته و سایر ادوات نوین مجهز بود، تحریمهای ظالمانه غرب و تروریسم اقتصادی آمریکا در قالب تحریم مانعی اساسی در این زمینه است.

ترحمی ادامه داد: جامعه جهانی می بایست برای مبارزه همه جانبه جمهوری اسلامی ایران با ترانزیت مواد مخدر به تکلیف خود در برابر قاعده آمره مبارزه با مواد مخدر و روانگردان که سلامت و سعادت بشر را تهدیدی می کند، به مسئولیتهای خود عمل نمایند.


منبع: روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر