پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3545
۱۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۳۸
اندازه متن
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد:

وصول گزارش های مستند از فعالیت های جاسوسی برای گسترش مصرف مواد مخدر

گزارش‌های مستندی به ما واصل شده که سازمان‌های جاسوسی به دنبال گسترش مصرف مواد مخدر در میان جوانان هستند؛ در عصر جدید جاسوسی فکر و اندیشه بسیار با اهمیت تر از جاسوسی نظامی و دفاعی است.
وصول گزارش های مستند از فعالیت های جاسوسی برای گسترش مصرف مواد مخدر

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از وصول گزارش‌هایی مستند مبنی بر فعالیت سازمان‌های جاسوسی برای گسترش مصرف مواد مخدر در ایران به ویژه در خصوص جوانان و نوجوانان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علیرضا سلیمی با اشاره به کاهش سن اعتیاد به زیر 16 سال، عنوان کرد: در این رابطه نشست‌‎های متعددی در مجلس و دستگاه‌های مرتبط برگزار شده است اما گویا خیلی‎‌ها معضل کاهش سن اعتیاد در میان نوجوانان را جدی نگرفته‌اند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، ورود مواد مخدر به مدارس و استعمال آن در میان دانش آموزان را یک فاجعه برشمرد و گفت: آتش مواد مخدر در کشور ما در حال شعله ور شدن است و بنیان خانواده، اقتصاد و جامعه را می‌‎سوزاند.

وی تصریح کرد: گزارش‌های مستندی به ما واصل شده که سازمان‌های جاسوسی به دنبال گسترش مصرف مواد مخدر در میان جوانان هستند؛ در عصر جدید  جاسوسی فکر و اندیشه بسیار با اهمیت تر از جاسوسی نظامی و دفاعی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مواد مخدر صنعتی جدید بسیار عوارض خطرناک تری نسبت به مواد مخدر سنتی دارد، گفت: این در حالیست که در فضای مجازی و شبکه‌های خارجی نحوه ساخت و تولید این مواد نیز آموزش داده می‌‎شود.سلیمی با اظهار تأسف از اینکه در سال 80 یعنی حدود 18 سال پیش در میان دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم در حدود نیم درصد بود و 10 سال بعد یعنی در سال 90 به یک درصد رسید و حالا طبق آخرین آماری که به‌ دست آمده، با افزایش یک درصدی به 2 درصد رسیده است، گفت: متأسفانه گل و برخی دیگر از مواد مخدر صنعتی نو پدید  بیشترین میزان مصرف در میان دانش آموزان را دارد.

مجلس از مسئولان توضیح می‌خواهد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مواد مخدر در کشور ما مسئول دارد و مسئولان این حوزه باید در قبال بودجه‌ای که مجلس در اختیار آن‌‎ها قرار می‌‎دهند، پاسخگو باشند و قطعا در خصوص کاهش سن اعتیاد از مسئولان توضیح می‎‌خواهیم.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر