پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3482
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۲۸
اندازه متن
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

شراکت آمریکا با قاچاقچیان مواد مخدر محرز است

ارتش کشور‌های اروپایی و ناتو در کشور افغانستان مستقر هستند و اگر بخواهند به راحتی می‌تواند از تولید و ترانزیت مواد مخدر جلوگیری کنند، اما نه تنها جلوگیری نمی‌کنند بلکه در خودشان شریک تولیدکنندگان و قاچاقچان مواد مخدر هستند و این امور را مدیریت می‌کنند.
سیدحسین نقوی‌حسینی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، رشد ۱۰ برابری تولید مواد مخدر را ارمغان حضور آمریکا در افغانستان دانست و گفت: شراکت آمریکا با قاچاقچیان مواد مخدر محرز است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سیدحسین نقوی‌حسینی، با اشاره به اینکه ایران در طول 40 سال بعد از انقلاب برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر هزینه‌های مالی و جانی بسیاری متحمل شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران  شهدای زیادی را در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده‌ و هم‌اکنون نیز نیروهای انتظامی مظلوم کشور در این مسیر به شهادت می‌رسند، این در حالی است که ما در تولید، توزیع و مصرف آن هیچ نقش و سودی نداریم.

تولید کنندگان مواد مخدر با آمریکا در ارتباط هستند/  رشد 10 برابری تولید مواد مخدر ارمغان حضور امریکا در افغانستان

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مواد مخدر در بیرون مرزهای جمهوری اسلامی ایران و در خاک افغانستان و پاکستان تولید می‌شود و اکثر تولیدکنندگان نیز با آمریکا در ارتباط هستند به نحوی که از زمان ورود آمریکا به افغانستان، تولید مواد مخدر در این کشور 10 برابر شده است در حالی که آنها با شعار مبارزه با تروریسم و مواد مخدر به این کشور حمله کردند، این موضوع نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در حال تجارت مواد مخدر هستند.

ایران برای جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر به اروپا هزینه‌های بسیاری پرداخت کرده است

نقوی حسینی با بیان اینکه مواد مخدر صرفاً از مسیر ایران به اروپا ترانزیت می‌شود و هیچ نفعی برای کشور ندارند، تصریح کرد: ایران در راستای مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از ترانزیت هزینه‌های بسیاری پرداخت کرده است. تا چه زمانی باید برای ملت‌های دیگر فداکاری کنیم؟ اگر اروپا به این مسائل توجه نکند، قطعاً ایران در سیاست‌های خودش تجدید نظر خواهد کرد.  

آمریکا شریک قاچاقچان مواد مخدر است

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افغانستان در اختیار امریکا و اروپا است، اظهار کرد: ارتش کشور‌های اروپایی و ناتو در کشور افغانستان مستقر هستند و اگر بخواهند به راحتی می‌تواند از تولید و ترانزیت مواد مخدر جلوگیری کنند، اما نه تنها جلوگیری نمی‌کنند بلکه در خودشان شریک تولیدکنندگان و قاچاقچان مواد مخدر هستند و این امور را مدیریت می‌کنند.

لزوم استفاده از سازوکار‌های بین المللی برای اخذ سهم اروپایی‌ها در مبارزه با مواد مخدر 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران، با اعلام اینکه کشور‌های اروپایی باید سهمشان را در مبارزه با مواد مخدر به ایران پرداخت کنند، خاطر نشان کرد: ایران تا چه زمانی باید برای مواد مخدری که تولید، توزیع و مصرفش برای کشورهای دیگر است، جانفشانی کند؟ ایران باید از سازوکارهای بین‌المللی استفاده کرده و هزینه این مبارزه را از کشور‌های دیگر بگیرد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت 

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر