پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3471
۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۲۱
اندازه متن
استاندار تهران:

شهرداری در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر وظیفه دارد

17.5 درصد بودجه اعتبارات شهرداری‌ها مربوط به اقدامات فرهنگی و اجتماعی است و باید در این حوزه اقداماتی صورت بگیرد و نباید بگوییم وضع خراب است چرا که 80 درصد عوارض را مصوب کردیم و در این حوزه یک وظیفه اجتناب‌ناپذیر داریم.
شهرداری در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر وظیفه دارد

استاندار تهران گفت: شهرداری در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر وظیفه دارد و باید به آن عمل کند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری فارس،انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تهران که با حضور دستگاه‌های ذیربط برگزار شد، در واکنش به اظهارات نماینده شهرداری در این جلسه مبنی بر اینکه شهرداری دیگر نمی‌تواند در حوزه ساماندهی معتادین متجاهر ورود پیدا کند، گفت: شهرداری دارای یک معاونت فرهنگی و اجتماعی است و در این خصوص بر اساس قانون وظیفه دارد. اینکه 8 ساختمان را تحویل بهزیستی بدهد و پا پس بکشد این طور نیست و هر یک از گروه‌ها وظایفی در این خصوص دارند که باید به آن عمل کنند.

وی گفت: مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بارها به حوزه آسیب‌های اجتماعی تأکید کردند و این کار تعطیل شدنی نیست و باید دنبال شود.

استاندار تهران افزود: 17.5 درصد بودجه اعتبارات شهرداری‌ها مربوط به اقدامات فرهنگی و اجتماعی است و باید در این حوزه اقداماتی صورت بگیرد و نباید بگوییم وضع خراب است چرا که 80 درصد عوارض را مصوب کردیم و در این حوزه یک وظیفه اجتناب‌ناپذیر داریم. 

در ادامه بندپی  به غیبت معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی در جلسات مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و گفت: اگر در جلسه بعدی حضور پیدا نکنند قائل به همکاری نیستند و با آنها برخورد قانونی می‌شود. 

وی تأکید کرد:معتادان متجاهر یکی از معضلات جامعه هستند و در این خصوص مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری تکلیف را روشن کرده‌اند و ما جلساتی می‌گذاریم تا به جمع‌بندی برسیم و بعضاً‌ می‌گویند که نباید DIC‌ها منتقل شوند در صورتی که هیچ استدلالی نداشته‌ و مطرح نکرده‌اند.

وی گفت:  این بخش از دانشگاه‌های علوم پزشکی با پذیرش غربالگری هم همکاری نمی‌کنند. 

استاندار تهران گفت: وقتی معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی در این جلسات حضور پیدا نمی‌کنند کار لنگ می‌ماند و آنها نیز به وظایفی که قانون برایشان مشخص کرده عمل نمی‌کنند و اگر در جلسه بعدی نیایند از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کنیم. 

منبع: خبرگزاری فارس

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر