پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3108
۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۵
اندازه متن
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

بخش عظیمی از جرائم زندانیان افغانی در ایران با مواد مخدر مرتبط هستند

علت اصلی زندانی شدن افاغنه قاچاق مواد مخدر و ورود غیر قانونی به کشور است، البته برنامه‌هایی برای اشتغال زایی و اصلاح و تربیت زندانیان دنبال می‌شود و امیدواریم این برنامه‌ها منجر به کاهش آمار مجرمین شود.
علی کرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: به واسطه اقدامات گسترده ستاد مبارزه با موارد مخدر در مرزهای مشترک ایران و افغانستان و برخورد قاطع با قاچاقچیان، بسیاری از افغان‌ها دستگیر شده و مطابق با قوانین کشور به زندان‌ها می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی کرد در رابطه با اینکه92  درصد زندانیان خارجی در کشور تبعه افغانستان هستند گفت: افغانستان در طول دهه‌های اخیر به دلیل بی ثباتی حکومت نتوانسته برای مردمش اشتغال، آسایش و امنیت به وجود بیاورد. زمانی که در کشوری امنیت وجود نداشته باشید به طبع آن شغل و آسایش نیز وجود نخواهد داشت. این موضوع باعث شده است که مردم افغان از مرز کشور خود به سمت کشور‌های همسایه مهاجرت کنند، بخشی عظیمی از این مهاجرین به داخل ایران آمده اند و ما سالیان سال از آنها به خوبی میزبانی کردیم.

95 درصد از مواد مخدر دنیا در کشور افغانستان کشت می‌شود

نماینده مردم خاش و نصرت آباد و میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: افغانستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده تریاک (گیاه خشخاش) در جهان شناخته می‌شود، به نوعی که حدود 95 درصد از مواد مخدر کل دنیا در این کشور کشت و صادر می‌شود. مرز وسیع ایران وافغانستان باعث شده افغان‌ها سعی کنند از این طریق به بازار‌های اروپایی دسترسی پیدا کنند. 

بخش عظیمی از جرائم زندانیان افغانی در ایران با مواد مخدر مرتبط هستند

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد : به واسطه اقدامات گسترده ستاد مبارزه با موارد مخدر در مرزهای مشترک ایران و افغانستان و برخورد قاطع با قاچاقچیان، بسیاری از افغان‌ها دستگیر شده و مطابق با قوانین کشور به زندان‌ها می‌روند. متاسفانه حجم زیادی از زندانیان افغانی در ایران به جرم حمل مواد مخدر به زندان‌ها افتاده اند.  

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: مردم افغانستان سخت کوش و پر تلاش هستند ولی متاسفانه به دلیل تعلیم و تربیت نادرست عدم شغل مناسب تخلف‌هایی انجام می‌دهند که به ناچار در ایران به حبس و زندان گرفتار می‌شوند. اما علت اصلی زندانی شدن افاغنه قاچاق مواد مخدر و ورود غیر قانونی به کشور است، البته برنامه‌هایی برای اشتغالزایی و اصلاح و تربیت زندانیان دنبال می‌شود و امیدواریم این برنامه‌ها منجر به کاهش آمار مجرمین شود.

 منبع: خبرگزاری خانه ملت


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر