پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1998
۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۴
اندازه متن
رئیس اداره مواد و داروهای تحت کنترل سازمان غذا و دارو اعلام کرد:

مرگ سالانه ۳میلیون و۳۰۰ هزار تن در دنیا به دلیل الکل

متولی نظارت بر تولید الکل‌های طبی در کشور،صرفا سازمان غذا و داروست که در یکی دوسال اخیر با شدت عمل و سختگیری‌هایی که در مبحث کنترل کیفیت محصول در سطح عرضه انجام شده، اطمینان به کیفیت این قبیل فراورده‌ها بیش از پیش شده است.
الکل

رئیس اداره مواد و داروهای تحت کنترل سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: سالانه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مرگ در جهان، ارمغان شوم مشروبات الکلی است، همچنین سازمان غذا و دارو تنها متولی نظارت بر تولید الکل طبی در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر سعدالله پرویزی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از محصولاتی که بصورت قاچاق وارد کشورهای مختلف و البته کشور ما می‌شود، مشروبات الکلی است، افزود: آمار بالای بیماری‌ها و خطرات  حاصل از مصرف مشروبات الکلی قاچاق در حدی است که طبق آمار منتشر شده سازمان بهداشت جهانی، یک سوم بیماری‌های قلبی - عروقی و دیابت ناشی از مصرف الکل است که این مصرف بنابر همان آمار مذکور، سالانه سبب مرگ ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در جهان می‌شود.

وی گفت: متولی نظارت بر تولید الکل‌های طبی  در کشور، صرفا سازمان غذا و داروست  که در یکی دوسال اخیر با شدت عمل و سختگیری‌هایی که در مبحث PMS یا همان کنترل کیفیت محصول در سطح عرضه انجام شده است، اطمینان به  کیفیت این قبیل فراورده‌ها بیش از پیش شده است.

پرویزی بیان کرد: توزیع این الکل‌ها نیز با هدف  جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی و پیشگیری از خطرات بر اساس ضوابط و بنا بر مصارف شخصی و صنعتی صرفا با ارائه حواله و از طریق مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها امکان پذیر است.  

وی عنوان کرد: از آنجا که سلول‌های مغز جزو سلول‌هایی در بدن هستند که که ترمیم آنها براحتی ممکن نیست،  الکل موجب کوچک شدن مغز، اختلال در حافظه و در افراد مسن موجب آلزایمر می شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، پرویزی خاطرنشان کرد: اگر مقدار و ناخالصی تولید شده در مشروبات الکلی تقلبی و دست ساز ۳ تا۴ میلی لیتر باشد، می‌تواند موجب کوری و یا حتی مرگ مصرف کننده شود.

وی در پایان گفت: مسمومیت با مشروبات الکلی دست ساز با علائمی مانند کاهش سطح هوشیاری، بدحالی، تهوع، استفراغ و گاهی تشنج همراه است و در صورت عدم درمان بموقع، احتمال آسیب شدید کلیه‌ها، از دست رفتن کامل بینایی به دلیل آسیب به قرنیه و عصب چشم، وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر