پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1892
۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۶
اندازه متن
وزیر بهداشت:

به سازمان رفاه اجتماعی متعلق به همه‌ ایرانیان نیاز داریم

با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی از اهداف اولیه‌ خود فاصله بسیار گرفته است، به نظر می‌رسد کلید گشایش گره‌ها، ایجاد «سازمان رفاه اجتماعی» چابک و فعال، بدون تصدی‌گری و کار بنگاه‌داری است.
وزیر بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود از احساس نیاز به تأسیس سازمانی به نام «سازمان رفاه اجتماعی» متعلق به همه‌ ایرانیان و صنوف، خبر داد و نوشت: خوب است سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران ارشد کشور به این موضوع توجه و آن را بررسی کنند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، در یادداشت سید«حسن قاضی زاده هاشمی» آمده است: «محمدامین» نوجوان چهارده ساله‌ای است که برای رفع تنگناهای معیشتی و دریافت دستمزدی 300 هزار تومانی، دست راستش را از دست داده و حالا در بیمارستان «طالقانی» مشهد بستری و تحت درمان و البته حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
«امیدوارم شرایطی فراهم شود تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم و کودکان کار به جای تحصیل در مراکز آموزشی، مجبور به کار در شرایط سخت نباشند؛ 
با مشاهده‌ پی ‌در پی مسایلی از این دست و با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی از اهداف اولیه‌ خود (قانون مصوب تیرماه 1354) فاصله بسیار گرفته است، به نظر می‌رسد کلید گشایش این گره‌ها، ایجاد یک «سازمان رفاه اجتماعی» چابک و فعال، بدون تصدی‌گری و کار بنگاه‌داری است. 
سازمانی متعلق به همه‌ ایرانیان و همه‌ صنوف که برای رفع آسیب‌ها، انحرافات و کجروی‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، فقر، بیکاری و پدیده‌هایی چون کودکان کار برنامه داشته باشد.»
قاضی زاده هاشمی در انتها تأکید کرد: خوب است سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران ارشد کشور به این موضوع توجه و آن را بررسی کنند.

 منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر