پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1442
۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
اندازه متن
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

بیمه معتادان در سال ۹۵ هم از قطار جذب اعتبارات باز ماند/ باقی‌مانده مصوب سال ۹۴ تخصیص یابد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می گوید: واقعیت آن است که در هیچ یک از ردیف‌های بودجه‌ سال جاری منابعی برای ارائه خدمات به معتادان درنظر گرفته نشد بر این اساس برای بیمه معتادان در سال جاری باید از باقی‌مانده اعتبار مصوب سال 94 هزینه کرد.
محجوب

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از نادیده گرفتن بیمه معتادان در بودجه سال ۹۵، گفت: دستگاه‌های متولی معتادان تنها می‌توانند از باقی‌مانده اعتبار مصوب سال گذشته جهت بیمه این افراد استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علیرضا محجوب، در توضیح وضعیت بیمه معتادان در سال 95، گفت: واقعیت آن است که در هیچ یک از ردیف‌های بودجه‌ سال جاری منابعی برای ارائه خدمات به معتادان درنظر گرفته نشد بر این اساس برای بیمه معتادان در سال جاری باید از باقی‌مانده اعتبار مصوب سال 94 هزینه کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنا برگزارش‌های ارایه شده در سال 94 برای بیمه معتادان کمتر از مبلغ مصوب مجلس تخصیص یافته است که بخش قابل توجهی از بودجه تخصیص یافته هم جهت پیشگیری از اعتیاد هزینه شده لذا با توجه به پرهزینه بودن حوزه پیشگیری نیز بعید به نظر می‌رسد مبلغ قابل توجهی برای سال جاری باقی مانده باشد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های حمایتی و امدادی هم معتقد به بیمه معتادان هستند، افزود: در حال حاضر هیچ بیمارستانی، مختص درمان معتادان نیست، سازمان‌های حمایتی همچون بهزیستی هم به دلیل کمبود منابع نمی تواند در این زمینه خدماتی ارایه کند.

محجوب با تاکید بر اینکه هزینه درمان معتادان بسیار قابل توجه است، گفت: درنظر گرفتن بیمه حمایتی برای معتاداران ضروری است اما متاسفانه دولت در لایحه بودجه سال 95 این معضل را نادیده گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتیاد به مثابه یک بیماری چند وجهی و سیستماتیک است که روی تمامی اعضا و جوارح بدن تاثیر می‌گذارد  و نیازمند اختصاص منابع قابل توجهی است.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر