پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 892
۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۴۵
اندازه متن

تصویب حمایت از ۵۰۰ طرح پژوهشی پزشکی

اولویت‌های پژوهشی این کارگروه تقويت مبانی بنيادين همچون علوم اعصاب، داروسازی نوین، پزشکی سلولی و مولکولی و گیاهان دارویی و همچنین اولویت‌های کشوری کارگروه تروما، سرطان، اختلالات روانی و اعتیاد، بیماری‌های متابولیکی، بیماری‌های نوظهور و اخلاق پزشکی است.
مروارید کمالی

دبیر کارگروه علوم پزشکی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حمایت ۵۰۰ طرح پژوهشی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری مهر، مروارید کمالی، دبیر کارگروه علوم پزشکی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری(بنیاد ملی علم ایران) درباره فعالیت‌های این کارگروه اظهار کرد: در این کارگروه طرح‌های پژوهشی حوزه پزشکی که دارای نوآوری بوده و در مرز دانش قرار دارند بررسی و در صورت تایید مورد حمایت قرار می‌گیرند. 

به گفته وی، حمایت از طرح‌های پژوهشی بنیادی و کاربردی پژوهشگران با هدف کمک به پيش برد مرزهای دانش و حل مسائل اساسی کشور است که بر اساس اولويت‌های علمی کشور در شاخه‌های مختلف علوم در چارچوب عرصه‌های اولویت دار صندوق انجام می‌شود.

کمالی گفت: توسعه دانش و فناوری در کشور مستلزم سرمايه گذاری بر روی پژوهش و زيرساخت‌های آن به خصوص زيرساخت‌های انسانی پژوهش است. در این راستا حمایت از استادیارهای جوان از اولویت‌های این کارگروه است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۵۰۰ طرح پژوهشی در این کارگروه مصوب شده که بیشتر شامل طرح‌هایی‌ با تکنولوژی جدید و تکنیک‌هایی همچون بیولوژی و فناوری نانو است، افزود: همچنین فعالیت‌های این کارگروه به گونه‌ای است که حمایت‎ها تنها تولید مقاله علمی را شامل نشود بلکه این روند در نهایت به ارائه روش تشخیص، تولید محصول، دستگاه و تغییر شیوه‌های درمانی منجر شود.

کمالی درباره اولویت‌های پژوهشی این کارگروه خاطر نشان کرد: تقويت مبانی بنيادين همچون علوم اعصاب، داروسازی نوین، پزشکی سلولی و مولکولی و گیاهان دارویی از اولویت‌های این کارگروه است. همچنین اولویت‌های کشوری کارگروه تروما، سرطان، اختلالات روانی و اعتیاد، بیماری‌های متابولیکی، بیماری‌های نوظهور و اخلاق پزشکی است.

وی با اشاره به اینکه اولویت در این کارگروه حمایت از طرح‌های پایه است گفت: طرحی که «WHO» درباره مصرف دخانیات و تاثیرات آن بر فشار خون به شبکه قلب سفارش داده بود با حمایت کارگروه  انجام شد و نتیجه آن به صورت قانون کلی درآمد.

کمالی ادامه داد: در طرحی دیگر داروهای قلبی و عروقی مورد بررسی قرار گرفت که نتایج آن در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بسیار مورد استفاده قرار گرفت البته موارد مشابه با طرح‌هایی که ذکر شد بسیار در کارگروه انجام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر 

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر