پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 6182
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۰۳
اندازه متن
معاون سازمان یهزیستی مطرح کرد:

بیشترین اعتبارات برای مراکز ماده ۱۶ است نه پیشگیری

معاون پیشگیری و درمان مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در اعتبارات سازمان بهزیستی ردیف پیشگیری از اعتیاد امسال افزایش پیدا کرده و به سقفی رسیدند که از سال 96 تاکنون سقف بالایی بوده است، گفت: در چند سال گذشته اعتبارات ...
بیشترین اعتبارات برای مراکز ماده ۱۶ است نه پیشگیری

معاون پیشگیری و درمان مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در اعتبارات سازمان بهزیستی ردیف پیشگیری از اعتیاد امسال افزایش پیدا کرده و به سقفی رسیدند که از سال 96 تاکنون سقف بالایی بوده است، گفت: در چند سال گذشته اعتبارات پیشگیری چه در ستاد مبارزه با مواد مخدر و چه در وزارت کشور افت شدید داشته است و بیشترین اعتبارات در دستگاه‌ها در خصوص ماده ۱۶ است که سقف آنها بیش از ۸۰ هزار نفر نیست.

بیشترین اعتبارات برای مراکز ماده ۱۶ است نه پیشگیری

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد (ادنا) و به نقل از خبرنگار ایلنا، فرهاد اقطار در مراسم افتتاحیه کارزار رسانه‌ای ملی پیشگیری از اعتیاد " والد آگاه، فرزند ایمن " گفت: در چند سال گذشته اعتبارات پیشگیری چه در ستاد مبارزه با مواد مخدر و چه در وزارت کشور افت شدید داشته است و بیشترین اعتبارات در دستگاهها درخصوص ماده ۱۶ است که سقف آنها بیش از ۸۰ هزار نفر نیست.

اقطار خاطرنشان کرد: امسال آقای قادری در اعتبارات سازمان بهزیستی ردیف پیشگیری از اعتیاد را افزایش دادند و به سقفی رسیدند که از سال 96 تاکنون سقف بالایی بوده است.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی از ۵ ماه گذشته طی پژوهش ها به این نتیجه رسیده است که اگر بتواند اطاعت را به والدین منتقل کنیم والدین می توانند اقدامات بهتری داشته باشند در همین راستا یک سلسله مفاهیم آماده شده است که از امروز این فعالیت آغاز می‌شود.

محمد هادی عسگری مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه این جلسه گفت: کمیته فرهنگی و پیشگیری باید به عنوان مرکز ثقل در دستگاههایی که اقدامات پیشگیرانه انجام می دهند، عمل کنند.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری از اعتیاد انجام شده است، اما این اقدامات کافی نیست، چراکه یک دستگاه و سازمان به تنهایی نمی تواند بر معضل اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی غلبه کند و ما نیازمند یک میثاق مشترک هستیم تا افق پیش رویمان را طراحی کنیم تا جایگاه کمیته ملی فرهنگی و پیشگیری به جایگاه مناسبی برسد.

او افزود: پیشگیری یک امر دیر بازده است و نیازمند تمرین، ممارست، حوصله و صرف هزینه است تا این کار به سرانجام برسد. از سوی دیگر بخش خصوصی و غیردولتی تمایلی به ورود به بخش پیشگیری ندارند.

عسگری تصریح کرد: امروز در این جلسه قرار است یک کارزار رسانه‌ای رونمایی شود و یکی از اقداماتی که می توان برای افراد نوجوان که مخاطب همه دستگاهها هستند انجام داد. استفاده از ظرفیتهای مختلف است و باید از کلیشه‌ها عبور کنیم و این کارزار و استراتژی ها برای دیده شدن بیشتر این خدمت و استفاده بیشتر مخاطبان از آنهاست. هرچقدر در این زمینه هزینه کنیم قطعا نتیجه آن در سبد خانوار و جامعه قابل مشاهده خواهد بود.


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر