پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 5751
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۴
اندازه متن
معاون استاندار اردبیل:

پیشگیری از اعتیاد نیازمند طرح‌های ابتکاری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل پیشگیری از اعتیاد در این استان را نیازمند طرح‌های ابتکاری دانست و بر حمایت ویژه از این طرح‌ها تاکید کرد.
پیشگیری از اعتیاد نیازمند طرح‌های ابتکاری است

به گزارش ایرنا، رضا قاسمیان روز سه‌شنبه در نشست کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: طرح‌های ابتکاری با نتیجه‌بخشی بالا برای پیشگیری و درمان افراد درگیر اعتیاد ضروری می‌نماید و لازم است همه اقشار جامعه در این زمینه ورود کنند.

وی با اشاره به عواقب وخیم اعتیاد به مواد مخدر در جامعه، فوتی‌های ناشی از این آسیب اجتماعی را فراتر از کرونا عنوان کرد و خواستار اطلاع‌رسانی بیشتر از ویرانی‌های ناشی از ابتلا به اعتیاد به عموم مردم شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل بیان کرد: برای کاهش اثرات تخریبی مواد مخدر در جامعه و پیشگیری از اعتیاد، دولت به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و لازم است که مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد جلب شود.

وی افزود: مردم به دلیل اینکه از نزدیک با معتادان و عواقب مواد مخدر آشنایی و برخورد دارند، در راستای پیشگیری و مقابله می‌توانند با احساس مسئولیت به موضوع ورود داشته باشند و همکاری کنند.

قاسمیان فعالیت در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد را اقدامی امدادی و منجی‌گرانه دانست و اظهار کرد: در این خصوص ایمان قلبی و معنوی و داشتن وجدان اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که انسان‌های واجد چنین ویژگی‌هایی از اینکه موجب نجات جان انسان دیگری شوند، احساس رضایت می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل نیز در ادامه از تصویب نقشه راه توسعه مشارکت‌های مردمی در حوزه مقابله با مواد مخدر خبر داد و اضافه کرد: در توسعه مشارکت‌های مردمی، لازم است فرایند صدور مجوزهای سازمان‌های مردمی مقابله با اعتیاد از سوی بهزیستی تسریع شود.

بهنام بهشتی همچنین با اشاره به نبود فضا در برخی اماکن ترک و درمان اعتیاد، خواستار تامین این فضاها از زمین‌های بلااستفاده دستگاه‌ها و تجهیز آن با وسایل ورزشی شد.

۱۱ کمپ ترک اعتیاد در نقاط مختلف استان اردبیل فعالیت دارند و با ظرفیت اسمی ۶۰۰ نفر خدمات متعددی به مقیمان ارایه می‌کنند.

بنابر آمارهای نیروی انتظامی، ۶ درصد جرایم در استان اردبیل مرتبط با مواد مخدر و ۱۲ درصد جرایم استان مربوط به سرقت است که در این میان ۷۰ درصد سارقان معتاد هستند.

پیشتر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل اعلام کرده بود که ۲۰ هزار و ۷۰۷ نفر در این استان در چرخه درمان از اعتباد به مواد مخدر قرار گرفته‌اند و ۲ هزار نفر موفق به ترک اعتیاد شده‌اند.

در حال حاضر آمار معتادان به مواد مخدر در استان اردبیل حدود ۶۰ هزار نفر برآورد شده است که از این تعداد بیش از ۶۰۰ نفر معتاد متجاهر هستند.


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر