پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 4585
۱۴ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۴
اندازه متن

دسترسی به درمان برای زنان معتاد آسان‌تر شد

یکی از مهمترین کارهایی که با کمک وزارت بهداشت انجام داده ایم ادغام مراکز بهداشتی با مراکز ترک اعتیاد است زیرا بانوان بطور سنتی و بطور مداوم برای دریافت خدمات مختلفی از قبیل واکسیناسیون کودکانشان، تغذیه و موارد دیگری به مراکز بهداشتی مراجعه می‌کنند.
تویسرکان منش

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: ادغام مراکز درمانی ترک اعتیاد با مراکز بهداشتی مراجعه برای زنان را آسان‌تر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری میزان، رضا تویسرکان منش، مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر در خصوص اعتیاد زنان و دسترسی به موارد درمانی اظهار کرد: یکی از مهمترین کارهایی که  با کمک وزارت بهداشت انجام داده ایم ادغام مراکز بهداشتی با مراکز ترک اعتیاد است زیرا بانوان بطور سنتی و بطور مداوم برای دریافت خدمات مختلفی از قبیل واکسیناسیون کودکانشان، تغذیه و موارد دیگری به مراکز بهداشتی مراجعه می‌کنند.

تویسرکان منش در خصوص ادغام مراکز بهداشتی با مراکز ترک اعتیاد، گفت: با ادغام مراکز درمان اعتیاد برای زنان با مراکز بهداشتی، مراجعه را برای زنان آسان‌تر کرده ایم و می‌توانند به راحتی مراجعه کنند بدون آنکه  گرفتار انگ اجتماعی  شوند و به دور از قضاوت‌های دیگران اقدام به درمان کنند.

وی ادامه داد: این کار را فعلا در استان سیستان و بلوچستان شروع کرده ایم. در ۳۱ مرکز بهداری و خدمات درمانی، درمان زنان معتاد  را  با حضور پرستار، ماما آغاز کرده ایم. امیدواریم با افزایش این مراکز در استان‌های دیگر هم بتوانیم درمان را برای زنان معتاد در دسترس‌تر کنیم و همچنین بتوانیم  انگ اجتماعی را از روی این زنان برداریم.

منبع: خبرگزاری میزان

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر