پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 4539
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۴۴
اندازه متن
رئیس کانون درمانگران اعتیاد کشور در نامه ای خطاب به دبیر خانه شورای عالی بیمه سلامت:

خواستار تغییر تعرفه های درمانی مراکز درمان سوء مصرف مواد کشور هستیم

کانون درمانگران اعتیاد کشور در نامه ای خطاب به دبیر خانه شورای عالی بیمه سلامت، تغییر تعرفه های درمانی مراکز درمان سوء مصرف مواد کشور را خواستار شد.
کانون درمانگران اعتیاد کشور

کانون درمانگران اعتیاد کشور در نامه ای خطاب به دبیر خانه شورای عالی بیمه سلامت، تغییر تعرفه های درمانی مراکز درمان سوء مصرف مواد کشور را خواستار شد.  

 او در این نامه گفته است: با توجه به افزایش افسارگسیخته هزینه های مراکز درمان اعتیاد  در بخشنامه تغییر تعرفه‌های درمانی هیچ افزایشی برای تعرفه درمان اعتیاد صورت نگرفته است ، جهت جلوگیری از ورشکستگی  این مراکز لطفا در این خصوص بازنگری لازم صورت گیرد. 

لازم به ذکر است در بخشنامه ابلاغی هیات وزیران که تعرفه های بخش درمان کشور متناسب با نرخ تورم ترمیم شده بود، بخش درمان اعتیاد اصلا دیده نشده است. 

در این نامه آمده است: 

جناب آقای دکتر سید سجاد رضوی دبیر و رئيس محترم دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت

سلام علیکم

احتمالا پیرو ابلاغ اصلاحیه خدمات تشخیصی مورخ ۱۸/۱۱/۱۳۹۹ به شماره  ۴۳۴/۱۴۲ بخش خصوصی مستند به تصویب نامه هیات محترم وزیران به استخضار می رساند ، متاسفانه علیرغم افزایش افسارگسیخته قیمت دارو و هزینه خدمات در مراکز سرپایی درمان سوء مصرف مواد و همچنین ارائه لوازم پیشگیری رایگان در ایام کرونا در بسیاری از مراکز جهت کاهش آسیب جامعه هیچ افزایشی در این بخش صورت نگرفته است. فلذا خواهشمند است دستور فرمایید اصلاحیه مذکور در خصوص ارایه خدمات در مراکز سرپایی سوء مصرف مواد نیز صورت گرفته تا از ورشکستگی این گروه از مراکز پزشکی که نقش به سزایی در درمان اعتیاد و کنترل آسیب های اجتماعی به عهده دارند جلوگیری شود

دکتر جمال فرهمندیان

رئیس هیات مدیره کانون سراسری مراکز درمان سوء مصرف مواد کشور


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر