پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 4532
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۱۸
اندازه متن
سرپرست دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر

استاندارد سازی و رتبه‌بندی سازمان‌های مردم‌نهاد در سال 1400 آغاز می‌شود

سرپرست دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر از آغاز استاندارد سازی و رتبه‌بندی سازمان‌های مردم‌نهاد در سال 1400 خبر داد و گفت: استانداردسازی سمن‌ها یکی از محورهای اصلی رویکرد دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی است.
صمد محمدی

سرپرست دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر از آغاز استاندارد سازی و رتبه‌بندی سازمان‌های مردم‌نهاد در سال 1400 خبر داد و گفت: استانداردسازی سمن‌ها یکی از محورهای اصلی رویکرد دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی است.

در جلسه‌ای که با حضور سرپرست دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد، معاون آموزش سازمان مدیریت صنعتی و مشاور عالی رییس سازمان در محل دفتر توسعه مشارکت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، مسیر تبیین استراتژی حوزه آموزش و توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد و اتخاذ روشی نوین بر پایه مطالعات جدید به‎منظور استاندارد‌سازی سمن‌های مرتبط با حوزه اعتیاد مورد بررسی قرار گرفت.

صمد محمدی به ‎عنوان متولی امر حمایت و نظارت بر فعالیت‎های سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه مبارزه با موادمخدر  گفت: همواره در مسیر توانمندسازی این موسسات پیشگام بوده‌ایم؛ اما به دلایل مختلفی، استراتژی خاصی در این زمینه وجود نداشته و عموماً بر مبنای نیازسنجی‌های کوتاه مدت اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی شده است، همچنین برنامه‌ریزی مدون و روش اقدام مشخص برای تحقق راهبرد اصلی ما در حوزه توانمندسازی از اولویت‌های این دفتر می باشد؛ لذا به دنبال شناسایی بهترین الگو برای این مسیر می‌باشیم.

وی افزود: محتوای آموزشی بسیار خوبی در سنوات گذشته در دفاتر تخصصی ستاد تهیه و تولید شده که می‌تواند به عنوان پایه محتوایی در برنامه‌های تدوینی مورد استفاده قرار گیرد.


سرپرست دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد، استاندارد سازی و رتبه‌بندی سازمان‌های مردم‌نهاد در سال 1400 آغاز می‌شود، گفت: استاندارد سازی سمن‌ها بر پایه گذراندن دوره‌های تخصصی ستاد، یکی از محورهای اصلی رویکرد جدید ما در دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی خواهد بود، بر همین اساس با شرکای اجتماعی و دستگاه‍‌های فعال در حوزه آموزش وارد مذاکره شده‌ایم تا بهترین برنامه ممکن را تبیین و به مرحله اجرا برسانیم.

در ادامه جلسه، شجاعی معاون آموزش سازمان مدیریت صنعتی گفت: سازمان مدیریت صنعتی با بیش از 50 سال فعالیت در حوزه آموزشی و مدل‌سازی آموزشی این آمادگی را دارد تا بهترین مدل عملیاتی را برای تبیین راهبرد آموزشی تبیین کند.

وی افزود: این سازمان به عنوان مجری دوره‌های آموزشی MBA و DBA در رشته های تخصصی می‌تواند در حوزه آسیب های اجتماعی یک MBA تعریف کند و برای کلیه سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالین حوزه اعتیاد این دوره را به مرحله اجرا برساند و با در اختیار داشتن هیئت علمی بسیار قوی در حوزه کسب و کار می‌توانیم بهترین دوره‌های تخصصی را در این حوزه برای ارتقاء برنامه اشتغال و صیانت ستاد ارائه کنیم.

معاون آموزش سازمان مدیریت صنعتی گفت: هم اکنون با مرکز ساماندهی سمن های شورای شهر تهران یک برنامه مشترک داریم که تا خرداد ماه سال 1400 بر پایه فضای مجازی آموزش‌های مورد نیاز این سمن‌ها را اجرا نماییم و با توجه به تجربه اجرای برنامه‌های مختلفی همچون انتخاب سالانه صد شرکت برتر کشور، می‌توانیم برنامه استانداردسازی و رتبه بندی سمن های فعال در حوزه اعتیاد را عملیاتی کنیم.

شجاعی افزود: با توجه به اینکه محتوای آموزشی تولید شده در ستاد دارای استاندارد لازم بوده و مرجع می باشد می‌توان با همکاری هیئت علمی سازمان سرفصل های آموزشی و محتواهای مربوطه را از همان مطالب استخراج کرد تا ضمن اثربخشی بیشتر از هرگونه انتقال مفاهیم غیر استاندارد با نظر ستاد جلوگیری شود.

وی ضمن تشکر از برگزاری این جلسه گفت: به نمایندگی از مدیرعامل سازمان و بدنه عملیاتی آن اعلام آمادگی می‌کنیم تا در محورهای مورد مذاکره هرگونه کمک و مساعدت مورد نیاز را در اختیار دفتر توسعه مشارکت های مردمی و ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دهیم.

منبع: روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر 


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر