پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 4200
۲۰ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۴۵
اندازه متن
سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خبر داد:

پذیرش ۱۶۰۰ کارتن خواب در گرمخانه‌های پایتخت

در حال حاضر آزمایش کرونای یکی از مددکار‌ها مثبت شده است و سه نفر ازمددجو‌ها نیز علائمی داشتند که به بیمارستان انتقال پیدا کردند و تا زمانی که وضعیت آن‌ها مشخص نشود به گرمخانه باز نمی‌گردند.
سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی از پذیرش هزار و ۶۰۰ کارتن خواب در روز‌های کرونایی در فصل گرم سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مالک حسینی گفت: به طور طبیعی در فصل تابستان به دلیل شرایط آب و هوایی و امکان بیرون ماندن کارتن خواب‌ها حضورشان به گرمخانه‌ها کاهش می‌یابد، اما امسال نسبت به مدت مشابه پارسال و وجود بیماری کرونا مراجعه آن‌ها افزایش داشته است.
وی ادامه داد: در اوج سرما و فصل سرد سال ما هر شب بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کارتن خواب را در گرمخانه‌ها پذیرا شدیم البته در روز‌های اول کرونا نیز یعنی ماه فروردین این تعداد پذیرش وجود داشت، اما با گرم شدن هوا میزان ورودی کارتن خواب‌ها به گرمخانه‌ها هزار و ۶۰۰ نفر است و گاهی به هزار و ۸۰۰ نفر نیز می‌رسد.
سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی افزود: با توجه به شیوع موج دوم کرونا ما همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی را در گرمخانه‌ها رعایت کرده ایم و علاوه بر پوشاک و غذا خدمات بهداشتی و شیوه نامه‌های درمانی نیز برای آن‌ها انجام می‌دهیم.
 حسینی گفت:، چون افرادی که به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند افراد آسیب پذیری هستند از این رو باید شیوه نامه‌های بهداشتی با شدت بیشتری رعایت شود.
وی در پاسخ به اینکه آیا تا کنون بیماری کرونا به گرمخانه‌ای راه پیدا کرده است یا خیر؟ تصریح کرد: در حال حاضر
آزمایش کرونای یکی از مددکار‌ها مثبت شده است و سه نفر ازمددجو‌ها نیز علائمی داشتند که به بیمارستان انتقال پیدا کردند و تا زمانی که وضعیت آن‌ها مشخص نشود به گرمخانه باز نمی‌گردند البته قرار است این گرمخانه را به مدت دو هفته قرنطینه کنیم تا در صورت بروز بیماری در بین افراد کارتن خواب مشکل دیگری بوجود نیاید.
 حسینی ادامه داد: ما در تهران ۲۱ گرمخانه داریم که ۴ گرمخانه مخصوص زنان است و در حال حاضر ۲۰ گرمخانه مشغول خدمات رسانی به افراد کارتن خواب و بی خانمان است و یک گرمخانه را برای شرایط اضطرار آماده کرده ایم.
سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی افزود: در صورتی که کارتن خوابی دچار بیماری کرونا شده باشد از زمانی که به بیمارستان فرستاده می‌شود و تا اعلام قطعی نتیجه آزمایش تحت مراقبت خواهد بود، البته با اورژانس تهران نیز هماهنگی‌های لازم را انجام داده ایم تا در صورت مشاهده بیماری کرونا در بین کارتن خواب‌ها با آن‌ها ارتباط بگیریم و بیمارستان‌هایی نیز طرف قرارداد هستند که این افراد را پذیرش کنند و زمانی که کارتن خوابی بستری شد تا زمان بهبودی کامل تحت نظارت و مراقبت است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر