پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 4168
۰۴ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۳۱
اندازه متن
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد:

افزایش مرگ به دلیل سوءمصرف موادمخدر و الکل

در سال گذشته، ۱۱۴۴ نفر به دلیل سومصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند که این امار در مقایسه با سال قبلش که شمار فوتی‌ها ۹۰۰ مورد بود، رشدی ۲۷.۱ درصدی را نشان می‌دهد.
مهدی فروزش

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از افزایش مرگ به دلیل سوءمصرف موادمخدر خبر داد و همچنین گفت: مسمومیت با الکل متانول که منجر به مرگ و میر شده است در دوره شیوع کرونا افزایش چشمگیری داشته است و این افزایش در تهران هم بسیار محسوس بود.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایسنا، مهدی فروزش در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در محل اداره کل پزشکی قانونی استان تهران برگزار شد، از افزایش مرگ و میر به دلیل سومصرف موادمخدر خبر داد و گفت: در سال گذشته، ۱۱۴۴ نفر به دلیل سومصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند که این امار در مقایسه با سال قبلش که شمار فوتی‌ها ۹۰۰ مورد بود، رشدی ۲۷.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش مرگ درپی مصرف الکل متانول در دوره شیوع کرونا

فروزش در پاسخ به پرسش ایسنا در مورد تاثیر کرونا بر مسمومیت با الکل گفت: مسمومیت با الکل متانول که منجر به مرگ و میر شده است در دوره شیوع کرونا افزایش چشمگیری داشته است و این افزایش در تهران هم بسیار محسوس بود. به طوریکه در بهار امسال ۲۵۳ مورد مرگ به دلیل مسمومیت با الکل متانول به ثبت رسیده در حالی که مدت مشابه سال ۹۸ تنها ۲۱ موزد بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر