پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3873
۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۲۲
اندازه متن
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا:

پلیس به دنبال افزایش مشارکت مردم در برنامه های پیشگیری از اعتیاد است

سعی ما این است که مشارکت مردم را در برنامه های پیشگیری از اعتیاد ارتقا ببخشیم چرا که به تجربه به این نتیجه رسیده ایم که هرگاه از توان مردم و بهره گیری از مشارکت عمومی برای حل مشکلات و معضلات جامعه بهره برده ایم به نتایج بهتری رسیده ایم.
زاهدیان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بر این اعتقاد است که مهم ترین حسن جشنواره فیلم های 110 ثانیه  ای که چندی پیش در حوزه پیشگیری از اعتیاد برگزار شد این بوده که هنرمندان بلا واسطه برداشت خود را از اعتیاد و اثرات ناگوار آن در جامعه به آثار هنری تبدیل کرده اند و چون مردم برای مردم در این زمینه روایت گری کرده اند، تولیدات برای عموم ملموس تر و قابل درک تر بوده است.

سردار محمد مسعود زاهدیان در گفت و گو با خبرنگار ادنا گفت: وظیفه پلیس مبارزه با مواد مخدر در دو حوزه ایجابی و سلبی تعریف شده است. در حوزه سلبی، برخورد با باندها، شبکه ها و جریاناتی که مواد مخدر را در داخل کشور توزیع می کنند و همچنین برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر است که در چهارچوب قانون این اهداف را دنبال می کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه در کنار اقدامات سلبی، اقدامات ایجابی هم برای پلیس تعریف شده است، گفت: ایجاد فضای مناسب برای جامعه و حفظ جمعیت سالم نسبت به عارضه اعتیاد به مواد مخدر، از مواردی است که در دستور کار پلیس قرار دارد.

به گفته او یکی از تکالیفی که در همین راستا برای پلیس تعریف شده، برنامه های پیشگیری از اعتیاد است. به همین دلیل پلیس در حوزه های مختلف آگاه سازی و ارتقاء آموزش و موضوعات مرتبط با مشاوره و مددکاری اقداماتی را آغاز کرده است.

زاهدیان با بیان اینکه در راستای پیشگیری از اعتیاد اقدامات زیادی می توان انجام داد و پلیس هنوز در این زمینه در ابتدای راه است، گفت: برگزاری جشنواره فیلم های 110 ثانیه ای در زمینه پیشگیری از اعتیاد که از شهریور ماه سال 1397 برنامه ریزی های آن را آغاز کرده بودیم یکی از این اقدامات است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در رابطه با اهداف برگزاری این جشنواره گفت: هدف ما از برگزاری این جشنواره این بود که هنرمندانی که در دل جامعه هستند درگیر کنیم و از آنها بخواهیم که با استفاده از هنر و توانمندی هایی که دارند ما را در زمینه تهیه محتوای مناسب در حوزه پیشگیری از اعتیاد یاری کنند و در این زمینه راهکار و پیشنهاد بدهند تا بتوانیم از این ظرفیت برای غنی سازی اقدامات مان در این حوزه بهره ببریم.

زاهدیان با بیان اینکه جشنواره فیلم های 110 ثانیه ای  هشتم دی ماه سال جاری برگزار شد، گفت: 302 اثر در این جشنواره با قالب های انیمیشن، فیلم داستانی و فیلم مستند جمع آوری شد که از این میان، 127 اثر برای شرکت در بخش مسابقه جشنواره انتخاب شد. در پایان جشنواره هم به 12 اثر برتر جوایزی اهدا شد.

او  با بیان اینکه محصولاتی که در این جشنواره تولید شده، قرار است در رسانه های جمعی و همچنین شبکه های اجتماعی در معرض دید عموم گذاشته شود، گفت: برخی از آثار برگزیده شده در این جشنواره از نظر کیفیت و محتوا این قابلیت را دارند که در جشنواره های بین المللی شرکت داده شوند و برگزار کنندگان جشنواره در تلاش هستند این آثار در جشنواره های بین اللملی هم به نمایش گذاشته شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنین اعلام کرد: بخش اعظم آثاری که برای شرکت در این جشنواره پذیرفته شده، متعلق به هنرمندانی بوده که در شهرستان های مختلف کشور سکونت دارند و این به غنی شدن جشنواره کمک کرده است.

 زاهدیان با بیان اینکه جشنواره فیلم های 110 ثانیه ای قرار است هر سال برگزار شود، گفت: به دنبال آن هستیم موضوعات جشنواره در عین حال که با محوریت پیشگیری از اعتیاد است، متنوع تر شود و دیگر حوزه های ماموریتی نیروی انتظامی را هم پوشش دهد به عنوان مثال به موضوعاتی مانند تصادفات راهنمایی و رانندگی با توجه به نقشی که اعتیاد در این حوادث دارد هم پرداخته شود.

او با بیان اینکه این جشنواره با هماهنگی معاونت اجتماعی ناجا برگزار شده و پلیس مبارزه با مواد مخدر مدیریت عمومی این کار را بر عهده داشته است، گفت: امیدواریم هر سال بتوانیم دامنه فعالیت این جشنواره را گسترش دهیم.

او ادامه داد: سعی ما این است که مشارکت مردم را در برنامه های پیشگیری از اعتیاد ارتقا ببخشیم چرا که به تجربه به این نتیجه رسیده ایم که هرگاه از توان مردم و بهره گیری از مشارکت عمومی برای حل مشکلات و معضلات جامعه بهره برده ایم به نتایج بهتری رسیده ایم.


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر