پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3726
۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۲۵
اندازه متن
رئیس سازمان بهزیستی کشور:

طرح مراکز خدمات بهزیستی «به علاوه زندگی» به زودی اجرا می‌شود

طرح مراکز خدمات بهزیستی می تواند حلقه واسط بین جامعه هدف و مردم باشد و به عنوان یک مکمل دیده شود، البته تجمیع کارها و فعالیت ها نیاز به کار کارشناسی دارد.
وحید قبادی دانا

رئیس سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح ایجاد مراکز خدمات بهزیستی «به علاوه زندگی» در آینده‌ای نزدیک در سراسر کشور خبر داد و گفت: در اجرای این طرح تمام خدمات سطح اول این سازمان مانند پیشگیری از آسیب های اجتماعی به صورت تجمیع شده به مردم ارائه می شود.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، وحید قبادی دانا افزود: قرار نیست این طرح جایگزین طرح دیگری یا موجب تعطیلی کار یا  فعالیتی شود.با این طرح می توان فعالیت‌های مختلف سازمان را به صورت شبکه‌ای و یکپارچه سامان داد تا مردم مناطق و محله های مختلف باهم ارتباط نزدیک برقرار کرده و در واقع موجب تسریع فعالیت های سازمان شود.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح، مردم در صورت نیاز به خدمات تخصصی تر به مراکز تخصصی معرفی می شوند.  نباید خدمات و اقدامات این سازمان به صورت جزیره ای انجام شود بلکه باید با همدیگر و با همفکری هم صورت بگیرد تا جامعه هدف و مردم بهزیستی را یکجا بدانند؛ خدمات بهزیستی جدا از هم نیست.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، این طرح را به عنوان تقویت کننده فعالیت ها و اقدامات این سازمان برشمرد و گفت: طرح مراکز خدمات بهزیستی می تواند حلقه واسط بین جامعه هدف و مردم باشد و به عنوان یک مکمل دیده شود، البته تجمیع کارها و فعالیت ها نیاز به کار کارشناسی دارد.

 وی اظهار امیدواری کرد که این طرح، ساختارهای گذشته را تقویت و از موازی کاری جلوگیری کند.

انجام خدمات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش‌های پیش از ازدواج و شناسایی کودکان یا افراد در معرض معلولیت از جمله خدمات ارائه شده در مراکز بهزیستی است. 

منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر