پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3591
۰۱ امرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۰۸
اندازه متن

آموزش‌های مهارت اشتغال به معتادان بهبود‌یافته در دستور کار شهرداری و سازمان فنی‌حرفه‌ای

آموزش‌هایی در مراکز بهاران در ارتباط با معتادان بهبودیافته از سال قبل انجام شد. بنا داریم این آموزش‌ها را در سایر مناطق و مراکز بهاران انجام بدهیم و در فاز اول از 170 نفری که در مرکز بهاران در منطقه 5 قرار داشتند 80 نفر آموزش دیده اند.
مهارت آموزی

براساس توافق صورت گرفته فیمابین سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با سازمان فنی‌حرفه‌ای استان تهران، آموزش مهارت در حوزه اشتغال‌های مربوطه خواهند دید.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ عصر امروز با حضور نجم‌الدین محمدی مدیرعامل سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، پرویز دهداری شهردار منطقه 6 و فرزین گرزین رئیس سازمان فنی حرفه‌ای استان تهران، غرفه‌های گذر مهارت افتتاح شد.

گرزین رئیس سازمان فنی‌حرفه‌ای استان تهران با اشاره به این که مهارت‌آموزی موضوع بسیار مهم و قابل توجهی است، اظهار کرد: هر کسی که مهارتی را آموزش ببیند در واقع ما آمادگی فراهم کردن شغل وی را داریم.

وی تصریح کرد: افرادی که آموزش لازم را در ارتباط با مشاغل مختلف می‌بینند، می‌توانند به راحتی شغل پیدا کنند و این در حالی است که در حال حاضر برخی از افراد پشت مدارک تحصیلی خود سنگر گرفته‌اند.

رئیس سازمان فنی‌حرفه‌ای استان تهران ادامه داد: از حدود یک سال و نیم گذشته موضوع آموزش محله‌ای متناسب با محلات با همکاری سازمان رفاه خدمات اجتماعی شهرداری تهران آغاز شده است و هم اکنون الگوی جدیدی در حوزه اشتغال معرفی شده است.

گرزین با بیان این که افرادی که آموزش‌های لازم را می‌بینند برای اشتغال به مراکز معرفی می‌شوند، گفت: شهروندان در ارتباط با موضوع مهارت‌آموزی در محلات می‌توانند در کلاس‌های فشرده شرکت و با انجام دوره آموزش‌های فشرده مدرک فنی‌حرفه‌ای اخذ کنند.

به گزارش تسنیم لطفی معاون کارآفرینی سازمان خدمات رفاهی و اجتماعی شهرداری تهران نیز با اشاره به این که موضوع کارآفرینی در شهرداری براساس مصوبه شورا به این سازمان سپرده شده است، گفت: این سازمان در حوزه توانمندسازی افراد به ویژه افراد آسیب‌دیده اقداماتی را انجام داده است.

وی به کسب و کارهای کوچک و همچنین کسب و کارهای دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: مهارت‌های لازم در این بخش‌ها با همکاری سازمان فنی‌حرفه‌ای استان تهران انجام می‌شود.

لطفی به آموزش در مراکز پرتو و مجموعه‌های بهاران، اشاره کرد و گفت: کودکان در مراکز پرتو و افراد آسیب‌دیده در مجموعه بهاران آموزش‌های لازم را در حوزه کسب و کار می‌بینند.

به گزارش تسنیم نجم‌الدین محمدی مدیرعامل سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، در ادامه این مراسم اظهار کرد: آموزش‌هایی در مراکز بهاران در ارتباط با معتادان بهبودیافته از سال قبل انجام شد که این آموزش‌ها به صورت پایلوت در منطقه 5 و در 8 رشته انجام گرفت.

وی تصریح کرد: بنا داریم این آموزش‌ها را در سایر مناطق و مراکز بهاران انجام بدهیم و در فاز اول از 170 نفری که در مرکز بهاران در منطقه 5 قرار داشتند 80 نفر آموزش‌های لازم را دیدند.

محمدی همچنین از آمادگی این سازمان برای ارائه آموزش به سایر معتادان بهبودیافته در مراکز بهاران اشاره کرد و خاطر نشان کرد: این افراد پس از آموزش به مراکز مورد نظر معرفی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر